Bus 68 rijdt voortaan vaker

In de goeie ouwe tijd reden er vier buslijnen door Pendrecht: 66, 68, 69 en 77. Toen was geluk nog heel gewoon. Een aantal jaar geleden bleef alleen 68 over en kwam 67 erbij.

Bus 67 rijdt gedurende de ochtend slechts elke 20 minuten en ’s middags elke 15 minuten. Dat is helaas onveranderd gebleven. Dat deed bus 68 eerst ook, maar die rijdt nu ’s morgens elke 15 minuten en ’s middags elke 10/20 minuten (om en om) en na 15.00 uur zelfs elke 10 minuten.

Jaren geleden ging ook de avondklok voor Pendrecht in. Een wijk in een grote stad, maar met een dienstregeling die je normaal gesproken alleen in een dorp tegenkomt. Na 18.00 uur gingen bus 67 en 68 alleen nog maar elk halfuur. Na 19.30 ging bus 68 zelfs alleen nog om het uur. En naar huis lopen vanaf metro Slinge in het donker is niet verstandig in deze wijk.

Gelukkig rijdt sinds 14 december bus 68 de gehele avond om het halfuur (doordeweeks, zie hiernaast de tijdentabel van de halte bij metro Slinge richting Heijplaat/RDM). Op zaterdagavond ook, alleen rijdt dan de bus van 23.15 niet. Op zondagavond rijdt de bus nog wel om het uur.

Dit is belangrijk nieuws voor ov-reizende Pendrechtenaren. Daarom hulde aan de RET!