Buurt Bestuurt komt ook in Pendrecht

Op de deelgemeentepagina van 28 maart stond een mededeling over een nieuw project in Pendrecht.

‘Na het project ‘Pendrecht Kijkt’ gaat het zuidelijke deel van de Tiengemetenbuurt in Pendrecht verder met het stedelijke project ‘Buurt Bestuurt’. Hiermee bepalen bewoners de inzet van politie en Stadstoezicht in hun eigen omgeving. Tijdens een bewonersavond krijgen de bewoners alles te horen over hoe dit precies in zijn werk gaat.

Storende fout
Vorige week ontvingen de bewoners in dit deel van Tiengemetenbuurt thuis een uitnodiging voor deze bewonersavond via een ‘Charlois Bericht’. Hierin staat per abuis als datum genoemd; dinsdag 11 april. Dit moet dus WOENSDAG 11 april zijn.
Graag zien we de bewoners van de Tiengemetenbuurt dus woensdagavond 11 april, tussen 19.30 – 21.00 uur in de Open Hofkerk, Middelharnisstraat 153.
Neem voor meer informatie contact op met wijkcoördinator Luz Kromhout, tel. (010) 4107523, e-mail: l.kromhout@ charlois.rotterdam.nl’

Tot zover het bericht.

De Buurt Bestuurt is een project dat begonnen is in het Nieuwe Westen. Buurtagent Hans Hoekman begon een aanpak waarbij bewoners bepalen wat de prioriteit heeft om in de buurt aan te pakken. In Rotterdam vindt het project navolging op vele plekken en er is zelfs landelijke belangstelling voor ‘Buurt Bestuurt’ afgelopen week hield Hans Hoekman een uiteenzetting voor zijn collega’s in de hoofdstad.

Er is een filmpje en een website www.buurtbestuurt.nl maar beter dan dat filmpje is eigenlijk niet uit de doeken te doen hoe het project in elkaar steekt: