Buurt gaat op paasbrunch bij Sommels43

Op Tweede Paasdag organiseerde Sommels43 een paasbrunch voor de buurtbewoners uit de Sommelsdijkstraat. Bewoners en hun begeleiders maakten een uitgebreide maaltijd klaar.

De uitnodiging van Sommels43 en het Turks Huis Pendrecht deed zijn werk goed: de paasbrunch werd druk bezocht.
Ook pater Bert van Tol was van de partij. De leden van het Turks Huis plannen nu al een volgende Opzoomeractiviteit met de bewoners van de straat.

som1  som3

Sommels43
Sommels43 is de begeleide woonvorm dubbele diagnose van de Parnassia Bavo Groep aan de Sommelsdijkstraat 43. Hier verblijven cliënten met een dubbele diagnose (psychiatrische en verslavingsproblemen). Zij woonden eerst in het Dokter Heftinghuis aan de Sommelsdijkstraat 40.

Sommels43 biedt de cliënten een veilige en stabiele omgeving waarin zij ondersteund worden in hun dagelijkse structuur om zoveel mogelijk weer hun draai in de maatschappij terug te vinden. De woonvorm biedt ruimte aan 32 bewoners, verdeeld over kleinschalige wooneenheden van vier à vijf bewoners en zes kleine appartementen voor zelfstandig wonen. Bewoners koken om toerbeurten voor de eigen woongroep onder begeleiding. De avondmaaltijd nuttigen zij gemeenschappelijk. Er is een grote tuin waar men gezellig kan zitten, tafeltennissen of volleyballen. Ook is er een fietsenstalling. De begeleiding is 24 uur per dag aanwezig.