BuurtBestuurt Sliedrechtbuurt kreeg herstart

Dinsdagavond 12 november kwamen bewoners uit de Sliedrechtbuurt bij elkaar. Al eerder startte BuurtBestuurt in de buurt. Vanaf nu gaan de bewoners in een groter gebied bepalen waar de prioriteiten in de komende tijd liggen.
In een deel van de buurt is al ervaring opgedaan met BuurtBestuurt. Om beter te kunnen werken werd een groter deel van Pendrecht opgepakt.

De straten tussen de Ooltgensplaatweg, Raamsdonkweg, Krabbendijkestraat en Slinge, dus inclusief Plein 1953 vallen vanaf 12 november 2013 onder BuurtBestuurt Sliedrechtbuurt. Een nieuwe naam voor een buurt, waarvan de Sliedrechtstraat de as is waarlangs je een noordelijk en een zuidelijk deel hebt.

Dinsdagavond werden in het Servicepunt Charlois Zuid twee grosslijsten gemaakt met punten. Die punten kwamen uit groepen bewoners van de oostelijke aan de éne kant en de westelijke aan de andere kant van de Middelharnisstraat. Uit die lijsten werden 3 prioriteiten bepaald door de bewoners. Dat werden:

1. de communicatie tussen diensten, deelgemeente en bewoner en ook bewoners onderling
2. speelgelegenheid voor de kleinere kinderen
3. de hoge snelheid waarmee over de Krabbendijkestraat gereden wordt

In de volgende bijeenkomst wordt gekeken naar hoe het gewerkt heeft en welke nieuwe punten er voor de daaropvolgende periode prioriteit krijgen.

De bedenker van BuurtBestuurt, Hans Hoekman, wijkagent in het Nieuwe Westen, was er ook en zette nog eens uiteen waar het in BuurtBestuurt om gaat. Het idee is om het systeem stap voor stap over de wijk te verspreiden. De volgende buurt is dan de Zierikzeebuurt bijvoorbeeld.

Er zijn allerlei zaken op internet ingeschakeld om meldingen door te geven en om te volgen wat er gedaan wordt in de buurt. Dat kan via www.BuurtBestuurt.nl/Sliedrechtbuurt. Deze pagina van die website is in ontwikkeling. En op de site is ook te zien waar in Rotterdam met BuurtBestuurt gewerkt wordt.