Buurtbewoners Rotterdam-West starten eigen bieb

Radio Rijnmond was erbij en maakte er een mooi verslagje van met sfeervolle muziek en een gesprek met de initiatiefnemer, Joke van der Zwaard, die samen met Maurice Specht, ja dezelfde als van de diesrede op het symposium Bien in de Kijkerd, en veel vrijwilligers zorgde voor een echte bewonersbibliotheek. Ook de laatste filiaalhoudster van de buurtbieb komt in het verslagje aan hetv woord en last but not least Abdelkader Benali, die het openingswoord van de Leeszaal West verzorgde.

Radio Rijnmond schreef erbij:

De nieuwe buurtbieb werd donderdagavond geopend door schrijver Abdelkader Benali en Heleen Flier. De laatste was filiaalhoudster van de voormalige buurtbibliotheek Oude Westen. Hier was Benali lid van. Hij vertelde een echte boekenwurm te zijn en leende veel boeken bij Flier. Mede hierdoor is hij het zelf gaan proberen. Inmiddels is hij een bekend schrijver.

De twee vinden het jammer dat de buurtbibliotheken zijn wegbezuinigd door de gemeente, maar ze zijn vol lof over het initiatief van buurtbewoners, ondernemers en Woonstad Rotterdam om zelf een bieb te openen.

Volgens Joke van der Zwaard, één van de initiatiefnemers, is het niet alleen een plek waar men boeken kan lenen: “Mensen kunnen elkaar hier ontmoeten, achter de computer gaan zitten en zelfs een hapje eten. Het is bedoeld voor mensen uit heel Rotterdam-West.”

Via de volgende link is het link is het radioverslag te beluisteren.

Wie neemt de handschoen op en begint een soortgelijke voorziening op Plein 1953????????

De redactie is in voor reacties via de reactiemail.