Carnaval in Restaurant Zuiderkroon

Gerlinde zong er in fraai Amsterdams over d’r wiegie, dat een stijfselkissie was. En er trad ook een groep op onder de naam Zuiderkroon Boys, maar die had weer drie zangeressen en twee ervan …….

Je moest even in je ogen wrijven. Zie ik het goed? Elly Kock liep rond als Pocahontas en het had er alle schijn van dat ze uit de kleren was gegaan. Schijn bedriegt. Een schortje kan veel doen!

Haar man Harry lipen rond als een soort van piraat en ook Napoleon was vertegenwoordigd.

Er vonden ook allerlei verkleedpartijen plaats, want als Elly ging zingen in de Zuiderkroon Boys deed ze dus een ondeugende schort voor. En haar man Harry, ja hij is ook nachtburgemeester van Pendrecht, verscheen ook in diverse uitdossingen.

Kortom carnavalsavond in Restaurant Zuiderkroon.

Eerst was er de carnavals dagspecial van Aafje en aansluitend nam de huurdersvereniging van de Zuiderkroon het stokje over.

De Martino’s zorgden voor passende carnavalsmuziek.

En natuurlijk kwam er een polonaise. Met Co Roos voorop. Hij had net een prijs ontvangen uit handen van de nachtburgemeester. Achteraan werd de rij gesloten door Ger in Napoleon outfit. Zijn steek veranderde regelmatig van windrichting.

Buiten was het pestweer. Misschien ook de reden waarom de belangstelling een klein beetje tegenviel. De meeste bezoekers en deelnemers wonen in de hoge of de lage flat van het complex Zuiderkroon. En ja, dan kun je zonder de regen te trotseren naar het feestje.

Maar leuk werd het wel.