Cees Dorsman doet een stapje terug

Naast een fulltime baan als RET-busschauffeur is Cees op meerdere fronten actief in “zijn” Zuiderkroon; hij is daar o.a. secretaris van de Huurderscommissie én de Biljartclub. Daarnaast komt hij regelmatig in actie bij schrijnende situaties in de wijk zoals in 2005 toen een hoogbejaard echtpaar door brandstichting hun invalidenautootje kwijtraakte. Om gezondheidsredenen gaat Cees het wat rustiger aan doen en hij maakte dit zelf als volgt bekend:

“Beste vrienden en collega’s,

Sinds 1 januari van dit jaar heb ik mij op medische gronden teruggetrokken uit de Ondernemingsraad RET en daarmee uit de Commissie Sociaal Beleid. Dit bleek echter niet voldoende om volledig te herstellen.

Om nog wat jaren mee te kunnen en om daarna met pensioen te gaan heb ik deze week moeten besluiten om nog wat bestuursfuncties en werkzaamheden te beëindigen. De voor mij meest belangrijke plaats die ik op moet geven is de rol van Individueel Belangenbehartiger en plaatsvervangend voorzitter van de VOR. De functie van coördinator IB-zaken is al eerder dit jaar overgenomen door medebestuurslid Piet Dakkus.

Daarnaast speelde ik een rol in het afdelingsbestuur van de PvdA Charlois en vertegenwoordigde ik de bewoners van de Zuiderkroon namens de Huurdersvereniging in de Bewoners Organisatie Pendrecht. Het moge duidelijk zijn dat het afscheid nemen van deze zaken niet eenvoudig zal zijn. Wat mij echter enorm sterkt is de betrokkenheid van veel vrienden en collega’s die kennelijk waken over mijn gezondheid en mij duidelijk hebben gemaakt dat het nu tijd is geworden om iets meer aan mij zelf en de mensen om mij heen te gaan denken. Dat ik deze adviezen serieus heb genomen blijkt uit het door mij genomen besluit een aantal taken over te dragen.

Hoewel er geen sprake is van een definitief afscheid wil ik graag iedereen bedanken voor het in mij gestelde vertrouwen als vriend en collega.

Gauw tot ziens.

Cees Dorsman”

Zijn vrijwilligerswerk voor de Zuiderkroon zal hij dus blijven doen zoals te zien is op de foto: het toespreken van de bewoners tijdens de jaarvergadering van 2007.