Cees en Ama Dorsman bedanken langs deze weg iedereen

Brief 19 Ama 23 november 2012.

Lieve vrienden en belangstellenden,

Veel eerder dan verwacht kan de behandeling van Ama in de Daniel den Hoed Kliniek worden beëindigd; donderdag 29 november is de laatste van de in totaal 15 bestralingen in plaats van de 33 die eerder stonden gepland. Sinds het begin van de behandeling is het programma aangepast; de oorspronkelijke inzet wordt nu in een veel kortere periode uitgevoerd.

Met ingang van gisteren is de pijnmedicatie opnieuw teruggebracht, nu tot de helft om vervolgens vanaf aanstaande dinsdag geheel te worden beëindigd voor wat de morfine betreft. Het gebruik van paracetamol blijft voor de zekerheid nog even doorgaan. Omdat met de morfine wordt gestopt zijn ook andere medicijnen niet meer nodig zodat Ama verder kan herstellen van de intensieve chemokuren die eerder werden beëindigd, het medicijngebruik en de dagelijkse gang naar het ziekenhuis voor de bestralingen.

Wanneer zich geen verdere complicaties voordoen wordt Ama op 15 januari in het Ikaziaziekenhuis en rond 15 juni volgend jaar in de Daniel den Hoedkliniek terugverwacht. Beide artsen verwachten in ieder geval tot de jaarwisseling geen nieuwe incidenten.

Graag willen we ook in deze brief onze waardering en dankbaarheid uitspreken voor de geweldige wijze waarop artsen en de vele verpleegkundigen van zowel het Ikaziaziekenhuis als de Daniel den Hoedkliniek ons niet alleen hebben behandeld maar ook hebben bijgestaan. Uiteraard betreft onze dank ook onze huisarts met zijn assistenten.

Ondanks alle goede berichten blijft de uiteindelijke prognose gelijk aan die van de eerste conclusie, uiteraard zijn wij verheugd dat de behandeling tot nu toe boven verwachting goed is. De tijd zal leren hoe kwetsbaar het voortbestaan zal zijn. Wij hopen in ieder geval samen met jullie nog geruime tijd met elkaar te mogen delen.

Vanaf volgende week gaan we uitrusten van een bijzonder enerverende en energieverspillende periode om zo weer in balans te komen om in het voorjaar het zonnige zuiden op te zoeken voor andere warmte dan die we in ongekende hoeveelheden van jullie hebben mogen ontvangen.

Wij kunnen niet genoeg onderschrijven hoeveel dat heeft betekend in de strijd die Ama heeft geleverd om te overleven, nogmaals heel veel dank daarvoor.

Heel veel lieve groeten en graag tot ziens,

Ama en Cees.

Vlissingenplein 115