Charloisse HITSPOT 2011

Charloisse Rotterdammers hebben de afgelopen maanden hard gewerkt aan het schrijven van liedjes, verhalen, gedichten, raps en yells; professionele musici en tekstschrijvers hebben hen in een aantal workshops geholpen om ze te vervolmaken. Op 7 november brachten deze bewoners hun werk voor het eerst ten gehore in Theater Zuidplein onder begeleiding van de Hitspot Huisband. Ook werden toen inwoners van Charlois opgeroepen om op die avond zelf nog een improvisatie te doen.

Uit alle inzendingen en aanmeldingen is een selectie gemaakt voor de finale van Charloisse Hitspot 2011. Alleen de allerbesten zullen het vanmiddag tegen elkaar opnemen om die begeerde gouden stamper in de wacht te slepen. Dat is misschien wel úw buurman die rapt of uw buurvrouw die een zelf geschreven lied voor u zingt. Het zijn in ieder geval inwoners van Charlois die u uitnodigen voor een middag vol muziek en poëzie, om de hoek, in Theater Zuidplein!

Op 11 december is de Hitspot Huisband gelukkig ook weer van de partij, maar ook zijn er gastoptredens van de befaamde Euroband, de Pendrecht Sweeties, en een Turks koor onder leiding van musicus Semhi Arikan. Voor de deur zal de beroemde Charloisse Orgelman de ouverture spelen.

De presentatie is opnieuw in handen van Jolanda Copier (Cultuurscout Kralingen-Crooswijk, voorheen Cultuurscout in Charlois) en Steef Vooren (bekend uit de Tunes, een van Rotterdams meest succesvolle cabarettrio’s).

De jury wordt gevormd door:
– Marjolijn Meijers (Nederlandse zangeres, muzikante, actrice, theatermaker, en songschrijver. Vooral bekend als deel van het theaterduo ‘De Berini’s’ en door haar optredens als ‘An en Jan’ met Jan Rot);
– Theo Coskun (dagelijks bestuurder deelgemeente Charlois te Rotterdam);
– Jan Oudenaarden (columnist bij Radio Rijnmond. Schrijver van een groot aantal boeken over tal van Rotterdamse onderwerpen);
– Roland Vonk (journalist, programmamaker en presentator bij RTV Rijmond en Radio Rijnmond).

In 2012 bestaat Charlois 550 jaar. Ode aan Charlois, het lied van de straat is een muzikaal eerbetoon aan Charlois en haar inwoners.

Charloisse Hitspot is een productie van het hogeDRUKgebied, naar een idee van Michiel Brink.

Meer info via de site hitspot