Christelijk Mannenkoor Prins Alexander treedt op in Open Hofkerk

Op zondag 26 november zal het Christelijk Mannenkoor Prins Alexander optreden in de Open Hofkerk.

In de serie Zondagmiddagmuziek is het dit keer de beurt aan het Christelijk Mannenkoor Prins Alexander. Samen met sopraan Yun Park brengt het koor kerst- en adventsliederen ten gehore. U zult onder andere naar ‘Sanctus Benedictus’ van CH. Gounod, ‘You raise me up’ van R. Lovland en ‘Joy to the world’ kunnen luisteren. John Bakker begeleidt het koor op het orgel.

Christelijke Mannenkoor Prins Alexander
Het Christelijke Mannenkoor Prins Alexander, afkomstig uit de gelijknamige Rotterdamse deelgemeente, werd opgericht in 1966 en telt bijna negentig leden. Het repertoire bestaat uit liederen met een christelijke achtergrond, met daarnaast ook klassieke en moderne liederen. Onder professionele leiding van dirigent Arjan Breukhoven en door inzet van de leden heeft het koor een grote bekendheid verkregen tot ver buiten de eigen regio. Jaarlijks geeft het koor zo’n twintig concerten en verleent het de medewerking aan kerkdiensten; dit in zowel binnen- als buitenland, en regelmatig worden radio- en televisieoptredens gegeven.

Zondagmiddagmuziek
Dit concert in november is alweer de laatste dit jaar in de reeks Zondagmiddagmuziek. In het voorjaar van 2018 vindt het eerste concert in de nieuwe reeks weer plaats: op zondag 18 maart treedt het Golden Circle Ensemble op. Zondagmiddagmuziek is een samenwerkingsproject van de Protestantse Wijkgemeente Slinge met Stichting Vitaal Pendrecht en wordt ondersteund door de gebiedscommissie Charlois.

Reserveren
Kaarten kosten 6 euro per stuk (voor pashouders 4 euro en kinderen t/m 12 jaar gratis). Deze zijn verkrijgbaar aan de zaal of te reserveren via John Bakker door een e-mail te sturen naar openhofconcerten@gmail.com

Datum en locatie
Zondag 26 november, aanvang 15.00 uur, zaal open vanaf 14.30 uur
Open Hofkerk, Middelharnisstraat 153A

Meer informatie over de concerten staat op de website van Zondagmiddagmuziek.