Christofer en Ruud dansten hun verhaal

Bien Hofman kondigde het dansduo aan. Christofer Renfurm woont in Pendrecht en trad op in de Pendrecht Dialogen. Hij is bevriend met Ruud Sanders. Ruud zijn moeder werkte in de wijk bij Pendrecht Zet Door. Zij hebben een droom en daarover gaat hun dans.
Zij kregen een daverend applaus.

Bien las hun verhaal voor:

Het verhaal van Ruud en Christopher,

Christopher en Ruud zijn al van jongs af aan met dans bezig, en hebben allebei de ambitie om de top te bereiken. Ze waren zich er op heel jonge leeftijd al van bewust dat op straat hangen, kattenkwaad uithalen en vervelend doen niet het middel is om je energie kwijt te kunnen. Maar bewegen veel leuker en stoer is. Ze zijn allebei eerst thuis begonnen met dansen. Christopher heeft zich later bij de SKVR, toen nog in de Larenkamp aangemeld en Ruud is mee gaan doen met wedstrijden breakdance.
Al snel kregen ze in de gaten dat er toch meer voor komt kijken om een goede danser te worden. Er is een hogere techniek nodig om je lichaam gezond te houden maar ook om de verschillende dansstijlen te leren en uit te kunnen voeren. Zij hebben er echt alles aan gedaan om daar te komen waar ze dat kunnen leren en zo naar hebben uitgekeken. Hebben auditie gedaan op advies van hun beide docenten bij de Rotterdamse dansacademie, Codarts het hoogste wat er op dit gebied is in Nederland. Een aantal jaren geleden was het nog niet zo normaal om naar een dansacademie te gaan. Zij hebben beide veel last gehad van vooroordelen en hebben moeten vechten om hun ideaal te kunnen bereiken. Ondanks de vervelende reacties van buitenstaanders, vrienden, kennissen, familie en of leeftijdsgenoten. Toch zijn ze doorgegaan omdat het hun passie is en zij zich een leven zonder dans niet voor kunnen stellen. Op de dansacademie leer je de verschillende dansstijlen, de techniek maar ook de achtergrond en betekenis van de verschillende stijlen. Er wordt niet alleen klassiek ballet gedanst maar ook de moderne dans en verschillende hiphop stijlen. Op deze opleiding leer je elkaar kennen, praat je met de andere studenten en merk je dat je allemaal dezelfde passie, motivatie en doel voor ogen hebt. Maar belangrijk is ook de herkenning van de tegenslagen die je al meegemaakt hebt.
Nu is dans niet alleen bewegen of een bezigheid om je energie kwijt te kunnen, het is hun leven en eindeloze kracht om te stralen en te dansen is hun droom. Beide willen ze na hun studie in Nederland naar Amerika om daar te gaan dansen en te genieten van een plek in New York, het centrum van de danswereld. Zij willen jullie en iedereen laten zien, dat dromen er zijn om ze na te jagen. Iedereen mag dromen, hopen, willen en vooral bereiken. Want als je dat niet doet zou het leven toch zo saai zijn. Geloof in je zelf en blijf je zelf, want dat zal je helpen in je leven en maken tot hetgeen jij graag zou willen worden.

Jullie gaan nu kijken naar een voorstelling in twee delen van elk 5 minuten; van Ruud Sanders en Christopher Renfurm.

Heel veel kijkplezier.

Dat kijkplezier hadden de toeschouwers. De beide dansers lieten iets spectaculairs zien.