Claudette schrijft brief aan Minister Verdonk

Sandrine 18 jaar en Yannick bijna 17 spreken vloeiend Nederlands. Sandine leert voor directiesecretaresse op het Zadkine College en Yannick volgt ook een opleiding op datzelfde college. Tegen hun ouders spreken ze Frans. De taal van hun ouders, Lingala, beheersen ze niet.
Vorige week keek Yannick met zijn moeder Claudine naar en netwerk-televisiereportage over Congo Kinshasa. Het is daar volstrekt niet veilig. Er is daar voor hen geen toekomst. In ieder geval geen vervolg op hun voorbereiding op hun verdere leven, zoals ze dat hier de laatste 10 jaar hebben gehad.
Sandrine en Yannick schreven een eigen brief aan minister Rita Verdonk. Claudette heeft ze deze brieven doorgestuurd met een dringend verzoek om een gesprek met Rita Verdonk. Zij was immers op 3 december 2003 in de PARC-club aan de Oldegaarde en zei: “als u me nodig hebt laat het me weten”. Claudine wil Claudette helpen in de PARC-club en die hulp heeft die club erg nodig.
Vormen van steun graag naar het opbouwwerk Pendrecht of naar Claudette de Agua Rosada.