Coen Moulijn Cup ging naar ……..

En echt spannende wedstrijd was het niet; Spartaan’20 leidde al bij rust met 5-0. Smaakmakers waren vooral Jawad Balahsan, Ismail Azar en Jermane Camron. Na de pauze ging het iets meer gelijk op en produceerde TransvaliaZW (zo) nog twee tegentreffers.

Op de wedstrijd om de wisselbokaal kwamen een paar honderd Charloisers af. Zij maakten er een gezellig feestje van. Dat was ook de sfeer die het hele toernooi uitademde: sportiviteit troef, zowel op het veld als er omheen.

Wedstrijdballen

Feyenoord-icoon Henk Schouten en oud-speler Errol Refos deden de aftrap en reikten de prijzen uit. Spartaan ’20 aanvoerder Jean-Pierre Braafhart ontving de prachtige wisselbokaal, met tien wedstrijdballen. Voor TransvaliaZW (zo) zaten er vijf ballen in het netje. Winnaar Spartaan ’20 heeft de ‘verplichting’ gastheer te mogen zijn voor de finale van de Coen Moulijn Cup 2013.

De hele middag waren er verschillende activiteiten. Zo’n dertigtal E- en F-spelertjes streden om de penaltybokaal. Winnaars werden Doehail Hamdani (Spartaan ’20) en Gokhay Terkan (DEHMusschen).

Charlois 550 Cup
Het voetbalevenement dat zaterdag voor de eerste keer werd gehouden op het terrein van DEHMusschen is behalve een eerbetoon aan de op 4 januari 2011 overleden Coen Moulijn ook een viering van het 550-jarig bestaan van Charlois.

Deelgemeentevoorzitter Ed Goverde deed in zijn afsluitende praatje de uitspraak dat “Charlois dit voetbalevenement ook komende jaren graag op de agenda wil houden. Het bekertoernooi kan ook doorgaan als Charlois 550 Cup”.