College Kunst in de Wijk

Op 30 januari organiseert Vitaal Pendrecht/Pendrecht Universiteit een kunstcollege. Afhankelijk van hoeveel mensen zal de bijeenkomst plaatsvinden in het Museum Pendrecht dan wel in het Servicepunt Charlois Zuid op het Plein 1953, respectievelijk nr 57 en nr 63. In het college wordt nagedacht over de wensen die bewoners hebben voor kunst in de Ossenissebuurt. Het college vindt plaats op donderdagavond 30 januari 2014 van 19:00 tot 21:00 uur.
UITNODIGING voor het KUNSTCOLLEGE van de PENDRECHT UNIVERSITEIT

Afhankelijk van hoeveel mensen er komen gaan we dat doen in het museum of het servicepunt op het Plein 1953.

Ik heb mensen van Woonstad, Vestia en de deelgemeente uitgenodigd en heb wethouder Laan gevraagd.
Voor mevrouw Laan kwam de uitnodiging aan de late kant en is het ook niet zeker dat ze komt maar…..

Ik wil jullie vragen na te denken over het volgende.
Alles wat afgebroken zou worden is nu weg en het wachten is op de laatste nieuwbouw in de Ossenissebuurt.
Dan zijn de vier buurten wat dat betreft “klaar” (op de ruimte van Valckensteyn en de Educatieve tuin na) maar dat kan voorlopig de eerste paar jaar geen doorgang vinden vanwege de bezuinigingen.

Maar er is wel al een begin gemaakt met het opknappen van de openbare ruimte denk aan de Abbenbroekweg en de Sliedrechtstraat in de Tiengemetenbuurt.op dit moment weer in de Sliedrechtstraat en de Abbenbroekweg.

Tijd om eens met een groep mensen na te gaan denken wat we zelf voor wensen hebben op het gebied van kunst. Het laatste kunstwerk staat bij het behangwinkeltje/Kerkwervesingel de mooie social sofa van Rineke en de Zierikzeebuurtgroep waar de groep met zoveel enthousiasme aan gewerkt heeft en een lust voor het oog van vele wijkbewoners door de prominente plek in de wijk.

Bij de Zijpe blijven de Opbouwwerkers beeldjes staan en komt op de andere kop de “Geluksmuur” een geheel nieuw kunstwerk waar ik jullie meer over zal vertellen aan het begin van het college.

Laten we ons zelf de onderstaande vragen stellen en dat in collegevorm aan onze studenten vertellen.

Wat hebben we aan kunst in de wijk, waar staat het (dat weet Mario)?
Willen we meer kunst in de wijk?
Wat zouden we dan willen?
Hoe financieren we dat?
Waar zouden we dan wat willen hebben?
Het beheer ervan

Laat aub even weten wie erbij wil zijn dan kunnen we het voorbespreken.
Het liefst per mail ik neem dan contact op oke?
Een aantal van jullie heb ik al gesproken en weten al wat de bedoeling is maar het zou fijn zijn als er voor alle buurten professoren/vertegenwoordigers zijn.

Vriendelijke groeten van,

Bien Hofman,
Rector Magnificus van de Pendrecht Universiteit

Zie voor de kunstwerken in Pendrecht de kunstwerken pagina van de website van Mario Bosch.