College van B&W op bezoek in Pendrecht

Tussen 9 en 9:30 uur zouden ze arriveren. Gebiedsmanager, Katja Horeman, had geholpen door de medewerkers van Woonstad Rotterdam haar presentatie over het noordelijke deel van de wijk al klaarstaan. Het gaat goed met de wijk, maar er moet op een aantal onderdelen wel doorgepakt worden en aandacht blijven voor het resultaat van de investeringen van de laatste jaren. Er is om het zo te zeggen nog maar 1 nacht ijs.

Wat later komen de leden van het dagelijks bestuur van de deelgemeente, hun ambtenaren en de managers van Woonstad Rotterdam. Dominic Schrijer, wethouder, maar wonend op een steenworp afstand en kind aan huis in Pendrecht, was er ook al. Hij had die morgen Radio 1 en de Metro gehaald met een plan om de kinderbijslag voor mensen met een hoger inkomen af te schaffen. David Cameron en Nick Glegg hebben dat aan de andere kant van de Noordzee al geregeld. Dominic heeft dat idee al eerder geopperd, maar die dag wordt het door de pers opgepikt. ’s Middags zit de wethouder in het programma stand.nl en blijkt hij heel wat medestander te hebben. 76 tegen 24 procent van de 2690 stemmers is het met hem eens. De wethouder wil een solidariteitsbestemming aan het geld wat de maatregel oplevert geven.

Was het omdat de Metro niet reed vanwege het instortingsgevaar van het Imaxtheater? Wie zal het zeggen. Ahmed Aboutaleb en de andere leden van het college kwamen gezamenlijk binnen. Korrie Louwes en Antoinette Laan waren er die dag overigens niet bij. De koffie werd geserveerd en de presentatie kon beginnen.

Er waren deelgemeente paraplu’s en de tocht door de wijk richting Vrouwenhuis Vitale Wereldvrouwen volgde. Dilek Sasmaz vertelde daar wat er in het vrouwenhuis en vervolgens gingen de bezoekers met de aanwezige vrouwen in gesprek.

De laatste bestemming was het Tuinhuis aan de Sliedrechtstraat. John Waas van Woonstad Rotterdam gaf daar een presentatie over de vorderingen in dit deel van de wijk. De verkoop van de nieuwbouwprojecten loopt in dit deel van de wijk gestaag, terwijl het in rest van Rotterdam nog steeds geen hosanna is als het gaat om de verkoop van woningen.

In het Tuinhuis zetten deelgemeenteraadsvoorzitter, Ed Goverde, en wethouder, Hugo de Jonge, een handtekening onder een bestuursovereenkomst.