College van dagburgemeester over 2013 en verrassing

Hij werd door Robin Wallach en Harry Kock thuis opgehaald en gaf daarna zijn kijk op 2013. In de pauze kreeg hij uit handen van Robin Wallach een beeldje uit dank voor de vele meldingen, die hij het afgelopen jaar doorgegeven had naar de gemeente. Mario Bosch bleek een kampioen melder.
Mario Bosch, dagburgemeester van Pendrecht, werd woensdagavond 15 januari thuis opgehaald door Robin Wallach en Harry Kock, beiden zijn van de Roteb. Hun doel was Mario met de Roteb-auto naar de Open Hofkerk te brengen waar hij zijn zevende nieuwjaarspresentatie zou geven.

Er stak meer achter deze operatie, maar daarover straks meer.

In de kerk zaten zestig mensen om elkaar en Vitaal Pendrecht veel succes in het nieuwe jaar te wensen.

Harry Kock, ook voorzitter van Vitaal Pendrecht, opende de bijeenkomst. Hij heette iedereen welkom en gaf vervolgens het woord aan Gerard Smulders de presentator van de avond. Gerard riep Tristan van de Kinderraad van Pendrecht naar voren en vroeg hem wat er die middag gebeurd was in de Middelburcht. Tristan vertelde over de start van de Kinderfaculteit en de aanwezigheid van burgemeester Aboutaleb bij die start. Tristan kreeg applaus en gaat het volgens de toehoorders nog ver schoppen.

Mario Bosch begon zijn zevende nieuwjaarspresentatie met het tonen van een kaart, die hij kreeg van Elly Pesik. Elly verontschuldigde zich om gezondheidsredenen, maar wilde toch haar wensen overbrengen aan de bewoners van Pendrecht:

“Voor alle lieve Burgers van PENDRECHT.
Mijn allerbeste wensen voor 2014: héél veel Liefde, Gezondheid, Succes en Vrede!
Groetjes van Elly Pesik-Douwes.”

In een volgend bericht kunt u de presentatie van Mario bekijken. In dat bericht is ook de tekst, die hij daarbij uitsprak na te lezen.

In de pauze na het terugkijken naar juni 2013 gaf Gerard Smulders Robin Batlach het woord. Robin prees Mario en vertelde de zaal dat hun dagburgemeester de meeste meldingen uit de stad op zijn naam kon schrijven. En volgens hem was het aardige van de meldingen van Mario dat ze niet alleen negatief waren, maar dat er ook complimenten van hem richting het gemeentelijke apparaat gingen. Als dank voor al dat werk wilde de stad hem onderscheiden met een beeldje dat normaal gesproken alleen voor ambtenaren bestemd is. In dit geval ging het dus naar een bijzondere burger. Mario beloofde het kostbare kleinood een mooie plek in zijn huis te geven.

En Mario vervolgde zijn presentatie. Met daarin ook het gedenken van een aantal overleden wijkbewoners waarvoor hij een korte tijd van stilte vroeg.