Convoi Humanitair 2011 terug in Pendrecht

Cees Dorsman en zijn collega zijn terug van de rit naar Hongarije om bij zijn vroegere buurman een scootmobiel af te leveren.
Cees beschrijft de reis als volgt:

“Tibor is erg blij en dankbaar dat hij weer zelfstandig voor zijn krantje en kopje koffie met zijn ‘nieuwe’ scootmobiel naar het dorpscentrum kan gaan. De reis liep wat anders dan verwacht; het team van Convoi Humanitair 2011 is werkelijk door de hitte geteisterd. Op de heenweg halverwege Duitsland tot op de terugweg in Rosenheim lag de temperatuur tussen de 38 en 42 graden. Dat was de reden dat we een vrije dag hebben ingelast in Hongarije.
Vrijdagochtend zijn we rond acht uur vertrokken om in Rosenheim te overnachten, door de dag uitstel bleek onze boeking echter niet meer geldig ondanks de eerdere toezegging dat het geen probleem zou zijn. Omdat de temperatuur wat was getemperd hebben we alsnog besloten om in één keer door te rijden. Met twee beroepschauffeurs en het om de twee uur wisselen van de bestuurdersstoel is dat goed gelukt, omstreeks half zes vanochtend waren we weer thuis.

Daarmee zijn beide doelstellingen bereikt, enerzijds het weer mobiel maken van iemand die dat zelf niet voor elkaar kon brengen en anderzijds het waardig afscheid nemen van mijn werkzame leven als RET-buschauffeur. Zonder alle inspanningen van donateurs, grote en kleine, hadden we dit in het kader van Buren voor een (verre) Buur, niet voor elkaar gekregen. Reijnaldo en Cees Dorsman willen hierbij dan ook een ieder dankzeggen voor het vertrouwen in de missie en bovenal de financiële bijdrage die werd geleverd.”