Corrie zwaait af en Tjark komt als nieuwe held en gaat op zoek naar de Ziel van Pendrecht

Binnen het project Buren voor Buren helpen wijkbewoners vrijwillig hun buren. Dat kan met van alles zijn! Bijvoorbeeld met boodschappen doen en meegaan naar het ziekenhuis. Of door gewoon gezellig samen een stuk te wandelen en een kop koffie te drinken.

Corrie le Comte – Les is één van die vrijwilligers, en held van de maand februari 2011. Zij wil iedereen vertellen wat haar ervaringen zijn met het project, in de hoop dat meer mensen zich aanmelden als vrijwilliger. Maar ze is ook op zoek naar die mensen die juist wel wat hulp kunnen gebruiken.

Er zijn diverse bijeenkomsten georganiseerd waar het project nog eens wordt uitgelegd. Zowel door Corrie als door medewerkers van Aafje. Tijdens deze bijeenkomsten worden ook flyers uitgedeeld met alle informatie die voor senioren van belang kan zijn. Daarop staan bijvoorbeeld de vele activiteiten die er zijn en de verschillende diensten waarvan ouderen gebruik kunnen maken.

De eerste bijeenkomst was vrijdag 11 februari in Korpersteijn. Dat was een succes! De volgende was donderdag 17 februari in het Vrouwenhuis.

Uiteraard wordt deze maand ook weer feestelijk afgeloten.

Dit keer gebeurt dat op donderdag 24 februari van 15:30 tot 17:00 uur in restaurant de Zuiderkroon aan het Vlissingenplein. Bij deze afsluiting worden alle vrijwilligers van het project Buren voor Buren uitgenodigd. Zij worden bedankt voor hun inzet.

Om ongeveer 16:45 uur zal held Corrie het heldendom in het kader van Pendrecht is Goed Bezig overdragen aan de held van maart: Tjark Jansen. Tjark’s motto is Tjark gelooft in de wijk en hij krijgt middelen van Corrie mee om een succesvolle zoektocht te maken langs alle levensbeschouwingen in de wijk naar de ziel van Pendrecht.

Ook U bent van harte welkom!