Dag van de Dialoog in uw eigen straat

Meedoen aan de Dag van de Dialoog is eenvoudig. Zorg voor één of meer tafels in uw straat. Aan elke tafel praten 8 buren over het thema ‘smaken verschillen’. Een gespreksleider zorgt dat iedereen aan bod komt en geeft het gesprek steeds nieuwe impulsen. U raadt het al… de bedoeling is dat buren elkaar (nog) beter leren kennen en meer begrip voor elkaar krijgen. Na het gesprek wordt de ontmoeting voortgezet met een hapje en drankje. De Dag van de Dialoog vindt plaats op vrijdag 7 en zaterdag 8 november.
Vrijdag 7 en zaterdag 8 november vindt de Dag van de Dialoog plaats. U kunt met uw buren in uw straat meedoen. Vorig deden 30 Opzoomerstraten mee aan deze dag. Het thema dit jaar is: ‘smaken verschillen’.

Wat moet u doen?
• Zorg voor één of meer tafels in uw straat. Aan elke tafel nemen 8 bewoners plaats.
• Zorg per tafel voor een gespreksleider. Dat kan een vrijwilliger uit uw straat of buurt zijn, maar u kunt ook een opbouwwerker, jongerenwerker, deelraadslid, buurtagent of medewerker van de corporatie vragen.
• Zorg voor een hapje en drankje of eenvoudige maaltijd na het gesprek.

Aanbod per straat
• Een korte training voor de gespreksleider(s). Het volgen van deze training is een voorwaarde.
• Promotiemateriaal.
• 50 euro per tafel (tot een maximum van 3 tafels per straat) als bijdrage.

Opgeven via het formulier van Opzoomer Mee.

Op de foto de gespreksgroep van de Mathenesserweg Spangen)
Zij zeggen van de Dag van de Dialoog: ‘Een supergeslaagde dag. We hebben tijdens de Dag van de Dialoog echt een gesprek met elkaar gevoerd en er is goed geluisterd. Meestal zijn we geneigd er meteen bovenop te springen als iets ons niet zint. Maar die avond lieten we elkaar allemaal
uitspreken. Zo kom je erachter wat er leeft bij je buren. In onze straat zijn aardig wat verschillende culturen en dat maakt het extra spannend. Hoe kijken zij aan tegen de
straat en het ‘buren zijn’? Het is fijn om te merken dat de intentie om goeie buren van elkaar te zijn aanwezig is. Bij het thema ‘smaken verschillen’ denken wij aan:
gastvrijheid en gerechten uit de hele wereld.’