Dagburgemeester vond kerstconcert St Bavo in alle opzichten geslaagd

Naar de mening van dagburgemeester Mario Bosch was het kerstconcert in de Sint Bavokerk in alle opzichten geslaagd. Een afwisselend sfeervol programma voltrok zich voor zijn ogen.
Op zondag 21 december 2014 scheef Mario Bosch in zijn webolg:

Het kerstconcert in de Sint Bavokerk was naar mijn mening in alle opzichten geslaagd, er waren veel bezoekers en het programma was heel afwisselend. Vijf koren zongen tijdens het concert: het Dames- en Herenkoor Sint Bavo, Popkoor Xing, het koor van de Irakese gemeenschap, het Ritmisch Koor Sint Bavo en het Priesterkoor. De kerk was in kerststijl versierd en onder het kruisbeeld hing een scherm waarop het programma te zien was.

Als ik om tien voor drie de kerk binnenstap is het al behoorlijk druk, na het in ontvangst nemen van het programmaboekje vind ik een plaats achterin in het midden. Na het openingslied heet pastoraal medewerker Hans Uijlenbroek iedereen welkom en daarna zingt het Dames- en Herenkoor Sint Bavo als eerste (foto links, zie afbeelding hiernaast, helaas nogal klein). Tussen de koorzang door is er orgelspel van Arthur Vos, voordracht van enkele kerstgedichten en er is een kort kerstverhaal, verteld door als engel geklede pater Charles Eba’a. Alle onderdelen waren uitgebreid beschreven in het programmaboekje, toen het Irakese koor Lelit eed (Jingle bells) zong klapte het publiek tijdens het refrein enthousiast mee.

Traditiegetrouw eindigde het concert met het gezamenlijk zingen van Stille nacht, Heilige nacht en daarna komen de leden van de vijf koren allemaal naar voren (foto rechts, ook heel klein op de bijgaande afbeelding) om het applaus van het publiek in ontvangst te nemen. Met een kort slotwoord van Hans Uijlenbroek eindigt het concert en hij nodigde iedereen uit om een beker warme chocolademelk of glas bisschopswijn te drinken.

De weblog van de dagburgemeester is ook via deze site te lezen, wat is Vitaal Pendrecht (Website over Pendrecht, middelste vierkant is een link naar zijn weblog).