De bomen op de Zijpe

De Zijpe is een historische plek in Pendrecht omdat dit het eerste buurtwinkelcentrum van de wijk was. De buitenruimte was ingericht met een bestrating in de vorm van diagonale vierkanten (helaas in november 2008 verdwenen) en drie groepjes van vier berken.

De berken naderen het einde van hun levensduur en een jaar geleden zijn de vier exemplaren aan de kant van de Schuddebeursstraat gekapt, een maand later werden er nieuwe berkenboompjes geplant. Gezien de staat van de overige bomen vroeg dagburgemeester Mario Bosch zich toen al af of het niet beter geweest was om de 12 berken in één keer te vervangen.

Ruim een week geleden hebben de houthakkers opnieuw toegeslagen en de Zijpe biedt nu een vreemde aanblik: er staan vier kleine boompjes, drie afgezaagde stronken en vijf grote bomen.