De campagne wordt afgesloten waar ie begon

Zaterdag 25 juni twee jaar na de start van de campagne Pendrecht is Goed Bezig vindt de afluiting plaats op de plek waar begonnen werd: de Speeltuin Pendrecht 7 aan de Sliedrechtstraat 250.
De bijgaande foto werd op 15 juni 2009 gemaakt in de Bouwspeeltuin. Joke van den Bosch was de eerste held. Zij werkte twee jaar op de bouwspeelplaats vernoemd naar het deel van Pendrecht waar de speeltuin voor bedoel was, Pendrecht 7.

Op de website van de campagne staat bij dat eerste project:

“In juni wordt het eerste project in de spotlights gezet voor de campagne “Pendrecht Is Goed Bezig”. Het project dat we hiervoor hebben uitgekozen is de herstart van de bouwspeeltuin aan de Sliedrechtstraat 250 (net over het bruggetje), die gerund wordt door Joke van den Bosch. We gaan vooral aan de slag met de bouwspeeltuin, die een nieuwe impuls moet krijgen. Hiervoor gaan we onder anderen aannemers benaderen die al in de wijk actief zijn, om materialen te leveren waarmee de kinderen aan de slag kunnen. Ook zoeken we naar vrijwilligers die eventueel een handje zouden kunnen toesteken om de tuin geschikter te maken om te bouwen. Daarnaast wordt in samenwerking met Woonstad Rotterdam, Deelgemeente Charlois en nog wat partijen gekeken hoe we de toegankelijkheid van de speeltuin kunnen vergroten. We hopen hiermee de speeltuin voor de zomervakantie voor basisscholen klaar te hebben in een vernieuwde vorm.”

Het woord bouw viel uit de naam. Er worden geen hutten en dergelijke meer gebouwd. Er kwamen wel veel nieuwe dingen om mee te spelen en de toegang tot de tuin werd verlegd.

Zaterdag 25 juni 2011 wordt de campagne er afgesloten.

25 maanden lang stond elke keer een andere bewoner met zijn of met haar project centraal. Harry Kock, de nachtburgemeester van Pendrecht was deze maand het gezicht van de wijk. Hij wil zich in blijven zetten voor het verbeteren van zijn wijk Pendrecht. Dat doet hij op allerlei manieren, overigens. Hij vertrouwt erop dat hij veel medestanders heeft en rekent daarom 25 juni om 19:30 uur op veel bezoekers van het feestje dat er niet alleen voor hem is, maar voor iedereen, die Pendrecht een warm hart toedraagt.

Vier daarom op zaterdag 25 juni het feestje mee! En kom naar de Speeltuin Pendrecht 7, Sliedrechtstraat 250.