De ‘eerste’ paal van De Borders fase 2 zit er in

Regiodirecteur Dennis Lausberg was opnieuw de ceremoniemeester. Rond vier uur nam hij de microfoon in het Tuinhuis. Hij vertelde over de spanning die er in gezeten had, maar dat er toch weer een eerste paal geslagen werd. De Borders waren al een keer aan de beurt geweest, maar dat was fase 1 en nu dus voor fase 2.

Sophia van Bodegom en Richard Glimmerveen van Woonstad Rotterdam zorgden voor de benodigdheden. Witte jassen voor de de mensen die de officiële handeling gingen verrichten. Op het bovenste plaatje links, Richard Feenstra, de nieuwe bestuurder van Woonstad Rotterdam, naast hem Alaattin Erdal, de dagelijks bestuurder van de deelgemeente Charlois, die ook de gebiedsontwikkeling van Pendrecht in zijn portefeuille heeft.
Daarnaast Richard Glimmerveen, de fotograaf van Woonstad en daarnaast Sophia en helemaal rechts Dennis Lausberg.

Meer naar de Ossenisseweg stonden de toeschouwers. Zij telden af van 10 richting 0, waarmee het sein aan de twee bestuuders gegeven werd om de paal te slaan.

Het tweetal kreeg van een echte heier uitleg en kon verder eigenlijk zonder enige hulp het heiwerktuig bedienen.

Tussen hen en het publiek was er nog een belangrijke functonrais. Hij werkt bij de heimaatschappij en telt de slagen die het heiblok maakt. Hij kalenderde. Alles wordt netjes genoteerd. Zodat er zekerheid over is dat de palen ook echt op stevige ondergrond staan.

Uiteindelijk klonk er applaus.

De feestpaal zat er in.