De gebiedscommissie Charlois vergaderde en had geen oor voor Sedat

Eén keer in de maand komen ze bij elkaar. Dit keer in de Larenkamp. De gemeente wil af van dit gebouw. Maar daar zijn allerlei mensen tegen. Sedat Atacan de voorzitter van het Turks Huis wil de commissie vragen of ze geld hebben voor zijn idee om het 20-jarig jubileum van zijn vereniging te financieren. Maar ……
Beste mensen van de Gebiedscommissie Charlois,

Mijn naam is Sedat Atacan en ik ben voorzitter van de vereniging Turks Huis in Pendrecht. De vereniging heet zo, omdat er bij de oprichting in 1994 al een Turks Huis bleek te bestaan, dus moest er iets bij. Wij hebben steeds een eigen plek gehad in Pendrecht, vandaar de naam van die wijk erbij. Onze leden komen uit Zuidwijk, zoals ik zelf,
uit Pendrecht en uit meerdere wijken in Charlois.

Ik ben vorige week donderdag teruggekomen van een verblijf van een half jaar in Turkije en heb de leden van mijn bestuur gevraagd om een aanvraag te doen via het bewonersinitiatief. Wij willen graag het twintig jarig jubileum van de vereniging vieren met de buurt en met jullie. De bestuursleden hebben dat geprobeerd, maar het is hen niet gelukt al die ingewikkelde vragen te beantwoorden. Ik heb ook nog even naar het formulier gekeken, maar kan daar niet mee uit de voeten.

We hebben altijd goed met de gemeente en de buurt samen kunnen werken. We zijn een vereniging voor de leden, maar ook voor de mensen in de buurt. Jullie hebben zelf ook aan activiteiten van ons meegedaan.

Nu mijn vraag.

Zouden jullie alsjeblieft onze jubileum viering willen sponsoren. We nodigen jullie van harte uit om er aan mee te doen.

Dat was mijn vraag.

Ik dank u voor uw aandacht.