De ingang van restaurant Zuiderkroon wordt verbouwd

Vanmorgen vroeg begonnen de werkzaamheden aan de entree van restaurant Zuiderkroon. De verbouwing moet een einde maken aan de windvlagen door het restaurant als de deur open gaat.
De deur van het restaurant staat wagenwijd open. Niet om gasten te ontvangen (het etablissement is op maandag altijd gesloten) maar vanwege de verbouwing van de ingang die een einde moet maken aan het tochtprobleem in het restaurant. Dat is vooral te merken als het waait (en dat doet het al snel bij die hoge flat): zodra de deur openzwaait zit iedereen op de tocht. Om aan het probleem een einde te maken wordt de ingangspartij verbouwd, er komt een glazen entree met een tochtsluis.

De verbouwing duurt twee weken en zal met enige (geluids)overlast gepaard gaan. Het restaurant blijft gewoon open op de gebruikelijke tijden, de normaal afgesloten deur rechts op de foto wordt de tijdelijke ingang. Voor de Zuiderkroonbewoners verandert er niets, zij kunnen zoals altijd binnendoor naar het restaurant en ook de toegang vanuit het gezondheidscentrum blijft beschikbaar.

Vanwege de verbouwing gaat de soos op dinsdag 14 en 21 augustus niet door, als vervanging is er Jeu de Boules op de baan schter de Tiengemetenflat.