De nieuwe entree van restaurant Zuiderkroon

In augustus is de entree van restaurant Zuiderkroon vernieuwd: de openslaande deur is vervangen door een ronde tochtsluis met glazen schuifdeuren.
De verbouwing heeft twee weken geduurd en vanaf vorige week vrijdag is de nieuwe entree in gebruik. In het begin werkte het systeem nog niet helemaal zoals het moest: de deuren gingen tegelijk open in plaats van één voor één en ze gingen bovendien te snel weer dicht. Afgelopen week is er een monteur geweest om de deuren goed af te stellen en nu behoren de kinderziektes tot het verleden. De schuifdeuren gaan bijna geluidloos open en dicht, wel een verschil met de oude deur die duidelijk hoorbaar opende en sloot.

De onderste fotootjes laten zien hoe de tochtsluis werkt als iemand het restaurant binnenkomt. Bij het naderen van de ingang gaan alleen de buitenste schuifdeuren open en loopt de bezoeker de tochtsluis in (foto links). Na korte tijd gaan de buitenste deuren achter de bezoeker dicht en staat de bezoeker in de tochtsluis (foto midden). Direct daarna gaan de binnenste deuren open en kan men het restaurant in lopen (foto rechts).

Het is even wennen dat je niet direct door kunt lopen maar in het restaurant zit nu niemand meer op de tocht. Als het mooi weer is met niet te veel wind dan kunnen de deuren opengezet worden zodat men direct door kan lopen.