De nieuwe In de Kijkerd is van de drukker, dus ….

In een vorig artikel stond dat In de Kijkerd nummer 03 2013 op maandag naar de drukker zou gaan, als alles goed ging.

Dat werd toch weer de dag erop. Je kunt nou eenmaal niet alles in de hand houden.

De drukker ging er voortvarend mee aan de slag en leverde het bewonersmagazine vrijdagmiddag af. De eerste exemplaren bereikten de lezers al.

De redactie zegt trots te zijn op het resultaat.

De mensen op de voorpagina lijken zin te hebben in de Kinderfaculteit. Daar wordt dan ook extra, extra hard aan gewerkt. Er is budget en er liggen plannen om de voormalige bibliotheek ruimte in de Middelburgt om te toveren tot een heuse universiteit voor alle kinderen van Pendrecht. Iedereen die denkt kwaliteiten te hebben, wordt in het blad opgeroepen om zich aan te melden om mee te doen. De kinderen van de wijk hebben uw vaardigheden nodig.

Er zijn meer leuke nieuwtjes en aansporingen, zoals de loopgroep van Pendrecht. Op pagina 4 staat wat je met die groep kunt.

In het lezerspanel komt een aantal kinderen aan het woord over wat ze dan zo graag zouden willen worden. Voor hen kan die Kinderfaculteit ook niet snel genoeg komen.

Ondernemen, de jaarmarkt en fietsen prijken op de volgende pagina’s. Dat verder onderwijs nodig is, werd duidelijk over een eerste reactie van de dagburgemeester. Hij spotte al een koei van een fout. Zijn naam is zonder ch geschreven.

Woonstad Rotterdam geeft op de middenpagina’s aan hoe het staat met de vernieuwing van de wijk. Ze willen doorzetten, maar lopen wel enige vertraging op. Dat is voor sommige mensen in de wijk niet leuk. Die hadden hun zinnen gezet op een andere woning op een niet te lange termijn. Anderen zullen er blij mee zijn, zitten niet te wachten op een verhuizing of gedoe aan hun vertrouwde huisje.

De deelgemeente doet op de daarop volgende pagina’s een duit in het zakje met de Groene Verbinding, de vrijwilligersmarkt van 12 juni, het zelf opruimen van wat je hond achterlaat en de Verbetercoach. Walter Schellenbach kan bewoners in koopwoningen bijstaan op allerlei fronten en kijkt je stoer tegemoet op pagina 13.

Mario Bosch duikt op pagina 14 in het verleden van de wijk en de oude indeling in buurten, die op sommige plekken nog naklinkt.

Er is ook nog steeds hulp nodig bij het maken van het bewonersmagazine en de financiering ervan.

In de rubriek Uit in Pendrecht een uitnodiging voor een mooi zondagmiddagconcert in de Open Hofkerk met een bekende muzikant in de persoon van Jan van Dijk en een muzikant uit Rusland. Igor Foersov geeft een extra Russisch tintje aan het Ruslandjaar in Pendrecht. Zij spelen zondagmiddag 6 oktober voor een groot publiek als het van commissie van de Zondagmiddagmuziek in Pendrecht afhangt.
De Slinger heeft een leuk openingsprogramma. En in deze rubriek zal de komende tijd vast wat meer nieuws komen over deze organisatie.
En vergeet het jubileumconcert in de Schalmei op 23 november niet.

Een verslag van de Beachweek, het 15 jarig jubileum van het Mariawinkeltje en een stukje over de Speeltuin Neeltje Jans maken de 16 pagina’s vol.

Tot de volgende In de Kijkerd die net voor de kerst zal verschijnen, ijs en weder dienende, verzucht de redactie.