De SRV bus staat er al

Stichting Rotterdam Vertelt verzamelt verhalen van bewoners en die stichting is ook aanwezig in de Museumstraat. Hun bus staat al voor de Open Hofkerk.
In de Middelharnisstraat kon je vandaag al zien dat er morgen iets bijzonders aan de hand is. De straat is 21 juni van 12:00 tot 17:00 uur Museumstraat.

Dat blijkt uit verschillende affiches, die in de straat op papierbakken e.d. geplakt zijn. Maar ook uit de bus van de stichting Rotterdam Vertelt voor de Open Hofkerk.

Stichting Rotterdam Vertelt (SRV) stimuleert en ondersteunt activiteiten op het gebied van mondelinge geschiedenis in de stad Rotterdam. De nadruk ligt daarbij op de geschiedenis van de gewone Rotterdammer en zijn of haar straat, buurt, wijk maar ook zijn of haar werk, geloof, dagelijks leven. De ambitie van SRV is uiteindelijk te komen tot een netwerk dat:

* bewoners aanmoedigt om hun eigen levensverhaal en dat van andere mensen op te nemen.
* praktisch advies en ondersteuning biedt door informatie en doorverwijzingen aan te bieden op de website.
* de kwaliteit van de oral history projecten verhoogt door trainingen, lezingen en discussies.
* het bewoners gemakkelijker maakt om ideeën en ervaringen uitwisselen.

Wilt u hun initiatief verhalen toevoegen? Ga dan morgen tussen 12:15 en 16:15 uur naar de SRV-wagen en praat met de mensen van Rotterdam Vertelt.

Er is ook een website met een contactformulier. Waarmee u in contact kunt komen met de stichting.

Rotterdam Vertelt is mogelijk gemaakt door de gemeente Rotterdam en Woonstad.

Bezoek de website www.rotterdamvertelt.nl via deze link.