De voorbereidingen op de eerste wedstrijd

Er waren twee aquabubbles, of zoals onze zuider-buren zo mooi zeggen: waterloopballen, er waren Olympische Ringen, medailles, vuur, fakkels en dezelfde sokkel als waar in 2008 op 27 september de vlam werd aangestoken. Toen begonnen de eerste spelen van Pendrecht. Een RotterdamIdee en zeer succesvol, met een hele openingsceremonie en een afsluiting.

Dit keer gaat het wat soberder, maar de organisatoren hebben al veel enthousiasme ontmoet, dus vast niet minder dan in 2008.

Van het aansteken van de vlam werd overigens snel afgezien. Er stond een stevige bries en dat had problemen met open vuur op kunnen leveren.

De eerste wedstrijd zou gehouden worden door de kinderen van de kinderraad en gekeken zou worden wie van hen Goud Zilver en Brons zou verdienen op het onderdeel wie is het snelst bij de silhouetten.