De Zijpe opgeknapt in Oude Glorie

De Zijpe in de Zierikzeebuurt wordt opgeknapt en sommige wijkbewoners zijn enthousiast over hoe het voormalige buurtwinkelcentrum er uit gaat zien. Bijvoorbeeld de dagburgemeester.
Mario Bosch, de dagburgemeester is één van de wijkbewoners, die in de renovatie van de Zijpe oude glorie terug ziet komen in de wijk.

Hij schrijft Woonstad Rotterdam:

“De Zijpe wordt naar mijn mening erg mooi, met respect voor de historie waar de gekozen geelgroene kleur zeker aan bijdraagt. De raamkozijnen op de bovenverdieping aan de pleinkant hebben weer dezelfde indeling als in het begin en ook de nieuwe magazijndeuren aan de achterkant (foto, gisteren is de eerste geplaatst) hebben dezelfde indeling als de oorspronkelijke deuren.”

Bovendien geeft hij hen een tip:

“Ik weet niet of er t.z.t. een officiële onthulling van de eerste steen komt maar 29 maart zou uit historisch oogpunt een uitstekende datum zijn, dan is het precies 60 jaar geleden dat Meijer Frenkel de steen aan de Oldegaarde heeft gelegd!”