De Zuiderparkflat staat al 50 jaar in Pendrecht

Een collage van foto’s door de receptie heen. De receptie stond trouwens niet op zichzelf. De woensdag ervoor waren de bewoners naar Ter Heide geweest met een bus.
De receptie was er ook voor genodigden uit de wijk. Bijna alle 55 plus flatgebouwen uit de wijk waren aanwezig, naast Elly en Ruud Pesik, Bien Hofman en de opbouwwerker was ook Nadia Aghris van de Nieuwe Unie (of moeten we Woonstad Rotterdam zeggen?) present. Nadia was verre weg de jongste vertegenwoordiger op het feest.

Achter het buffet en in de zaal deed het zogenoemde Opzoomerteam van de flat weer zijn werk en zij werden bijgestaan door een enkele vrijwilliger van de kerk. Niemand kwam iets tekort. Zo gaat bij deze gulle mensen.

Zelfs de zanger, entertainer was op hoge leeftijd. De Rotterdamse zanger, Kees Korbijn, doet niet onder voor de gemiddelde leeftijd van de flatbewoner. Hij is 82 jaar. En begon dan ook met ‘jarig Jetje zou trakteren’, een lied uit grootmoeder’s tijd. Hij zong ook over zijn stad Rotterdam. Hij kreeg veel bijval, want zingen kunnen ze in de Zuiderparkflat. Korbijn vond het ondanks zijn succes een ‘zwaar’ optreden, want het publiek was niet gekomen om ademloos naar zijn zangkunst te komen luisteren. Er werd in de ontmoetingszaal lustig doorgepraat met elkaar.
Zo gaat dat op een receptie.
Er waren speciale gebakjes met een opdruk van de flat en 50 jaar erop.

En aan het eind van de feestelijkheden kwam de beste cateraar uit Pendrecht, Eimert Hazebroek, zijn voortreffelijke salades brengen. Alles ging schoon op.

Voorzitter Aad Vlaardingerbroek had zijn beste beentje voorgezet en had wat feiten op een rijtje gezet. Zijn speech komt in een volgend nieuwsbericht op deze site.

En aan het eind dirigeerde Bien Hofman de bewoners naar het podium en werden er een aantal groepsfoto’s gemaakt. Op de foto’s is te zien de haren wel dunner of grijzer geworden zijn en dat de stokken en rollators ook goede diensten bewijzen, maar de spirit zit er nog goed in.

Een bijzondere groep Pendrechtenaren, die geen kwaad woord over hun wijk en over hun flat willen horen. Een voorbeeld voor de wijk en voor de 55 plus flats in de wijk. Waarvoor zij vaak model staan.