De Zuiderparkspelen komen er weer aan!

De stoerste familiedag van Rotterdam
Kom op avontuur en ontdek vliegend, klimmend en varend het grootste park van de stad!
Op zondag 20 september 2009 worden voor de tweede keer de Zuiderparkspelen georganiseerd op initiatief van de deelgemeente Charlois. Tijdens de Zuiderparkspelen beleeft heel Rotterdam hoe leuk het is om op avontuur te gaan in het grootste park van de stad. De toegang is gratis.

Kijken, luisteren maar vooral meedoen!
Vorig jaar bezochten zo n 9.500 bezoekers de eerste editie van de Zuiderparkspelen. De reacties waren toen zo positief, dat daarom is besloten om van de Zuiderparkspelen een jaarlijks terugkerend evenement te maken. Tijdens de Zuiderparkspelen draait alles om buiten spelen en leven met het hele gezin. Naast het bekijken en beluisteren van originele voorstellingen worden bezoekers vooral uitgedaagd om actief mee te doen aan allerlei stoere activiteiten. Bijvoorbeeld: zelf muziek maken met professionele muzikanten, vlotten bouwen, vliegeren en spannende proefjes doen.

Bouwen met karton
Rotterdam is natuurlijk een echte bouw-stad. Tijdens de Zuiderparkspelen kunnen ouders en kinderen laten zien hoe goed zij kunnen bouwen. Als bouwmateriaal is gekozen voor karton; hier kun je alle kanten mee op en het is ook nog heel gemakkelijk te beschilderen. Thuis kan al met het bouwen geoefend worden. Via de website www.zuiderparkspelen.nl kunnen bezoekers alvast een stoer bouwpakket bestellen en thuis in elkaar zetten. Er zijn pakketten voor een vliegtuig, auto, huis, paperpod, raket, schuur en tipi.

Programma
Tijdens de zomermaanden worden steeds nieuwe programma onderdelen bekend gemaakt via de website. Alvast een voorproefje: raketten en vliegers maken, workshops met de Groovekings en Circus Rotjeknor, vlotten bouwen bij de Scouting, een ballonnenwedstrijd, nep-wonden schminken, een vliegende hondenshow en theatervoorstellingen. Om de bezoekers van de broodnodige energie te voorzien kunnen zij in de ‘smeertent’ zelf heerlijke boterhammen beleggen.

Datum en tijd:
zondag 20 september van 11:30 tot 18:00 uur
Locatie:
Zuiderpark Rotterdam
bij het avontureneiland naast de kanovijver (ingang Oldegaarde bij restaurant Meerzicht)
Toegang:
gratis
Meer informatie:
www.zuiderparkspelen.nl

Naast alle bewoners van Rotterdam en de regio Rijnmond, worden ook alle scholen, sport- en buurtverenigingen van harte uitgenodigd om mee te doen met de Zuiderparkspelen. Geïnteresseerden kunnen voor meer informatie contact opnemen met de organisatie: info@zuiderparkspelen.nl of op telefoonnummer 010 – 4116693 (Stichting de Loodsen).
De Zuiderparkspelen zijn een initiatief van deelgemeente Charlois en worden mede mogelijk gemaakt door Vestia en Stichting ter Bevordering van Volkskracht.