Deelnemers fietstocht bezoeken Sint Bavokerk

Vandaag was er voor de tweede keer een door de Stichting Historisch Charlois georganiseerde fietstocht langs de 12 mooiste plekken van Charlois, dit in het kader van 550 jaar Charlois. Eén van de twaalf locaties is de Pendrechtse Sint Bavokerk en de historische stichting benaderde dagburgemeester Mario Bosch met de vraag of de deelnemers ook in de kerk een kijkje konden nemen. Mario nam contact op met koster Bertus de Groen en in korte tijd was het geregeld.

Vanwege de harde wind waren er de nodige afmeldingen voor de tocht en waren er uiteindelijk slechts vier deelnemers. Iets na drie uur werden zij door Mario en Bertus bij het Pendrechtse kerkgebouw ontvangen.
Eenmaal binnen deden de dagburgemeester en de koster afwisselend het woord, de bezoekers waren duidelijk onder de indruk van het bijzondere gebouw. Na afloop gaf Mario, die de Sint Bavokerk destijds heeft genomineerd als mooiste plek van Charlois, de fietsers een A4-tje mee waarop hij in het kort de belangrijkste feiten van de Sint Bavokerk had vermeld.