DehMusschen voetbalde tegen Vlotbrug en ….

Een warme zondagmiddag in Pendrecht. Veel auto’s stonden geparkeerd langs de Oldegaarde ter hoogte van het veld van DEHMusschen. Het eerste van DEHMusschen speelde tegen de koploper in de competitie FC Vlotbrug uit Hellevoetsluis.

Jan Lauffer schreef het volgende verslag op de voetbalsite

FC Vlotbrug wint aan de Oldegaarde van DEHMusschen

Vlotbrug moest deze middag naar Rotterdam voor de wedstrijd tegen DEHMusschen. De vooraf als lastig getypeerde wedstrijd begon voor FC Vlotbrug zeer nerveus. De duels waren slap en de passing onzorgvuldig. Al na vijf minuten mocht Vlotbrug van geluk spreken na knullig balverlies van keeper Fokker op de rand van de zestien.

Gelukkig voor FC Vlotbrug eindigde de inzet van DEHMusschen op de lat. Het was Vlotbrug dat aan de leiding kwam door een doelpunt van Scheringa die de bal op maat van Deurloo ontving uit een vrije trap aan de rechterzijde. Bram Scheringa kopte de bal met veel precisie langs de verraste doelman Almeida 0 – 1. Vlotbrug kon niet lang van deze voorsprong genieten een terugspeelbal van Van Remmerden werd bestraft met een vrije trap op de vijf meter. De bal werd knap hoog in het doel geschoten 1 -1. Vlotbrug kreeg meer en meer de overhand maar moest ook beducht zijn voor de snelle uitvallen van DEHMusschen. Het was Vlotbrug dat na een goede combinatie tussen Simeon Seghers en Casper Filé scoorde. Filé ontving de bal net over de middenlijn niet gehinderd kon de back richting doel oprukken.

Zijn harde schot gaf de keeper geen kans en de 1 – 2 was een feit. Drie minuten later leek de wedstrijd binnen. Een goede aanval die begon bij Mark van Meurs. Van Meurs speelde de bal richting Zuijderwijk die slim over de bal heen stapte zodat Seghers de bal kreeg. Seghers was niet zelfzuchtig en plaatste de bal breed voor de goal de inlopende Nick Buijs raakte de bal vol en scoorde de 1 – 3. Het spel van Vlotbrug bleef ondanks de verdiende voorsprong te nerveus en de snelle aanvallers bleven een plaag voor de verdediging van Vlotbrug. Vijf minuten voor rust scoorde DEHMusschen de aansluittreffer. De snelle Sambo passeerde Van Remmerden, zijn voorzet werd door de inlopende Van de Oever binnen geschoten 2 – 3.

Kort voor rust dacht DEHMusschen dat zij de gelijkmaker scoorden. Er was echter buitenspel geconstateerd en het doelpunt ging niet door. Na de rust bleef DEHMusschen geloven in een goed resultaat. Ook Vlotbrug besefte dat de race nog niet gelopen was. Na een kwartier was de verdediging uit positie gespeeld. Van Remmerden kon de bal niet goed wegwerken en DEHMusschen scoorde de gelijkmaker 3 – 3. Zij konden hier echter maar kort van genieten. Twee minuten later mocht Filé tien meter op de helft van DEHMusschen een vrije schop nemen. Keeper Almeida taste, wellicht gehinderd door de zon, totaal mis en FC Vlotbrug was weer op een voorsprong gekomen 3 – 4. Na het wisselen van de moegestreden Buijs voor de niet geheel fitte Bredius kwam er wat meer lijn in het spel van Vlotbrug. In het laatste kwartier was Vlotbrug oppermachtig. Evan Gomes slalomde langs de verdediging van DEHMusschen zij konden hem alleen met een overtreding stoppen. Gomes nam de vrije schop op de rand zestien zelf. De hard ingeschoten bal dwarrelde langs de keeper het doel binnen 3 – 5.

Vier minuten later was er een voorzet van Bredius de vrijstaande Zuijderwijk kon de bal controleren en hard binnen schieten 3 – 6. Twee minuten later scoorde Zuijderwijk weer na een bal van Gomes Soares de 3 -7. Vijf minuten later was er een vrije schop van Gomes aan de zijkant. De bal verdween in het doel. De goal werd echter wegens buitenspel afgekeurd zodat in afgekeurde goals de stand weer in evenwicht kwam. Kort voor tijd scoorde Gomes Soares zijn tweede goal na een onderschepping van Zuijderwijk. De eindstand kwam hiermee op 3 – 8. Hoewel FC Vlotbrug niet zijn allerbeste wedstrijd speelde was het een verdiende enigszins geflatteerde reuzenzege.

Vlotbrug: Fokker – Scheringa – Booth – Van Remmerden – Filé – Buijs/65´ Bredius – Van Meurs/43´Gomes Soares – Nuñez Cubillos – Zuijderwijk – Deurloo/46´ Rietdijk – Seghers.