Dieren staan centraal op Zondagmiddagmuziek in Open Hofkerk

De Zondagmiddagmuziek afgelopen zondag in de Open Hofkerk stond deels in het teken van dieren.
Afgelopen zondag was er weer Zondagmiddagmuziek in de Open Hofkerk. De zaal zat bijna vol. Met het oog op Dierendag op 4 oktober stond het concert deels in het teken van dieren.

Een orgelwerk van Bach opende het concert, gespeeld door Adriaan Hoek. Het Kamerkoor Rotterdam, begeleid door accordeonist Marieke Kroes, zong vervolgens elf verzen uit het moderne werk Benedicte van Andrew Carter. Adriaan speelde daarna ook nog op het Vierdag-orgel en Marieke speelde nog enkele fabels over dieren op de accordeon. Het koor sloot het concert af met liedjes uit ‘A sketchbook of animals’ waarin tevens dierengeluiden ten gehore gebracht werden.

Op zondag 13 december is het volgende concert met Zondagmiddagmuziek.