Dockyard Mannenkoor pakte groots uit in Restaurant Zuiderkroon

Het Dockyard Mannenkoor uit Rotterdam gaf dinsdagavond 12 mei vanaf 20.00 uur een concert dat klonk als een klok. Op het programma stonden liederen als Edelweiss, Deep River, Heidschi Bumbeidschi en Muss i denn, maar ook zeemansliederen. Hoe kan het ook anders bij een Mannenkoor dat Dockyard heet. En meegezongen werd er. Vooral met de potpourri van Rotterdamse liedjes. De Stromen organiseert met de regelmaat van de klok activiteiten in het restaurant voor de oudere bewoner in de wijk, maar ze stellen het ook heel erg op prijs als jongeren komen en meedoen met wat er georganiseerd wordt. Zij staan voor integratie.

Jammer alleen dat er op die dinsdagavond 2 vergaderachtige bijeenkomsten waren in de wijk en ook nog een voorstelling van het toneelstuk ‘Schuren’ in het Pendrecht Theater.

Solo partijen werden vaak vertolkt door een bekende in Restaurant Zuiderkroon, León Lissitza. León woont een stukje verderop in de Sliedrechtstraat en is vaak te vinden in het restaurant. Hij speelt met zijn prachtige tenor-stem een hoofdrol in het Dockyard Mannenkoor.

De toegang was gratis en de drankjes waren voor eigen rekening. Dus de mensen kregen waar voor een klein beetje geld. Zo gaat in de Zuiderkroon. Daar wordt rekening gehouden mensen met een smalle beurs en wordt het culturele leven van Rotterdam bijna bij de mensen aan huis gebracht. Dat neemt niet weg dat een aantal bezoekers van ver kwamen, want die zijn fan van het Mannenkoor.

Het werd overigens laat in en rond het restaurant en op het plein werden sommige liedjes nog even nagezongen.

Geluidsoverlast? Ben je gek! Dit soort muziek draagt niet zo ver, toch? En laat? Om half twaalf is geen kip meer te bekennen in en om het restaurant, dus dat valt allemaal reuze mee.

Die mensen van De Stromen hebben hun zaken goed geregeld.