Dominee Hans Peper overleed op 21 augustus

Het bericht stond in het reformatorisch dagblad vabn 21 augustus.

Ds. H. Peper overleden

De gereformeerde emeritus predikant ds. H. Peper is op 15 augustus is overleden.

Hans Peper werd geboren op
22 februari 1931 in Haarlem. Hij studeerde theologie in Kampen en werd in 1958 gereformeerd predikant te Willemstad. Daarna stond hij te Slootdorp (1962), Rotterdam-Pendrecht (1966), Baarn (1971), Renkum en Heelsum (1975), Amsterdam-West (1980) en Borger (1985).

De predikant ging in 1992 met emeritaat.

In het blad van de Kerk op Zuid wijdt pastor Guus Ruijl ook aandacht aan deze bijzondere predikant. Volgens hem heeft de dominee voor de gemeenschap in opbouw grote betekenis gehad. Pendrecht bestond immers nog maar zo’n jaar of tien. Hij preekte in de Chritus Triomfator kerk, die er toen uitgezein moet hebben als op de foto hiernaast.
Zijn kinderen Anki, Jaap, Gert-Hans en Bert omschrijven hem als een eigenzinnige, gedreven en lieve vader en opa. Een mens met veel compassie en dominee met hart en ziel, aldus de pastor in zijn memoriam.

Op 21 augustus werd hij begraven in Heelsum.