Dominee Van Soest overleden

Op 27 maart overleed dominee T.D. van Soest. Hij was 19 jaar lang de predikant van de Hervormde wijkgemeente Pendrecht.
Op 27 maart 2011 overleed op 85-jarige leeftijd dominee T.D. van Soest. Op 1 april 2011 werd hij begraven en werd er in de Hillegondakerk aan de Kerkdreef 2 een rouwdienst gehouden.
Hij was de eerste predikant van de Open Hofkerk, bedacht de naam voor de kerk (een tekst uit de bijbel: Hij hield er open hof), zorgde voor een groot deel van de financiering voor de kerk en was tot 1977 aan de kerk verbonden. Hij legde op 18 november 1961 de eerste steen van de kerk en richtte op 27 januari 1964 het onlangs opgeheven Open Hofkoor op. Op 17 mei 2009 werd er een afscheidsconcert van het Open Hofkoor gehouden en haar oprichter was erbij.

Op de site van de protestantse wijkgemeente Slinge staat te lezen:

DS. T.D. VAN SOEST OVERLEDEN

Als kerkenraad kregen we het verdrietige bericht dat onze oud-predikant ds. T. D. Van Soest op 27 maart is overleden in de leeftijd van 85 jaar.
Zeer vele jaren (19) mocht hij onze gemeente (toen de Hervormde Wijk Pendrecht) dienen vanuit de Open Hof. Veel mensen bewaren dankbare en goede herinneringen aan deze warme herder die omzag naar de kudde.
Ds. Van Soest wordt 1 april begraven. Om 11:00 is er in de Hillegondakerk aan de Kerkdreef 2 een dienst van Gedachtenis, Woord en Gebed.
Namens de wijkgemeente wensen we het gezin en allen die om ds. Van Soest heen stonden de nabijheid en kracht van onze God toe.

Op de foto afkomstig van de site At Polhuis, van links naar rechts: ds T. van Soest, ds P. Nap, ds F. Roodenburg en ds A. Polhuis, vier van de vijf wijkpredikanten die de Open Hofkerk gekend heeft.