Druk bezochte dienst op zondagmiddag 26 mei

Met een goedenmiddag begroette Cobi van Bommel de volle kerk en zij kreeg een spontaan ‘goedenmiddag’ van het publiek terug.

Het was het begin van een bijzondere en feestelijke dienst ter ere van het 50-jarig bestaan van de Open Hofkerk. Er bleken onder de aanwezigen nog heel wat mensen te zijn, die de ingebruikname van de kerk op 12 mei 1963 hadden meegemaakt.

Eigenlijk is 50 jaar helemaal niet zo oud als je het over kerken hebt. Maar er bleek toch een rijke geschiedenis met veel verhalen te liggen in de kerk en vooral onder de vele kerkbezoekers. Sommigen wonen nog in de wijk, maar de bezoekers kwamen van allerlei plaatsen.

En genoten van het Open Hofkoor, dat speciaal voor deze gelegenheid nog een keer samengekomen was. Er bleken nog 40 leden te zijn. Zij hadden maar drie repetities nodig en brachten met dirigent Jan van Dijk, organiste Magdalena Jones en soliste Elly Polhuis-Levijn een aantal mooie liederen ten gehore.

Drie voorgangers zorgden voor een waardig verloop van de liturgie.

Op de kerkenpagina van deze site is meer te lezen en te horen van de feestelijke dienst in de Open Hofkerk via deze link.