Drumfanfare Excelsior in allerlei formaties

De Drumfanfare Excelsior Rotterdam bepaalde voor het grootste deel het aanbod zaterdag 21 mei tijdens ‘Pendrecht een wijk waar muziek in zit’. In allerlei formaties en in allerlei onderdelen verscheen de actieve Pendrechtse muziekvereniging op Plein 1953.
Het programma van Drumfanfare Excelsior Rotterdam begon om kort na 11.00 uur met T-MASK

The Music- and Showkids van Drumfanfare Excelsior Rotterdam hebben er het afgelopen jaar veel nieuwe vriendjes bij gekregen. De meeste daarvan zijn nog in opleiding, sommigen deden zaterdag 21 mei al mee met een concert op Plein 1953. Zij bleken vastberaden hun beste beentje voor te zetten om het publiek te laten genieten van wat ze de afgelopen maanden ingestudeerd hadden. Uit hun prestatie zal blijken hoeveel plezier zij zelf hebben in het maken van muziek. En als je muziek maakt wil je dat tenslotte anderen laten horen. Een mooie gelegenheid was er op die lekkere warme mei zaterdag op het centrale plein van Pendrecht.

En de muziekvereniging is trots op dit onderdeel van hun organisatie. Ze schrijven erover:

” The Music- and showkids bestaat uit circa 35 jongens en meisjes in de leeftijd van 7 tot en met 16 jaar en doet qua spontaniteit zeker niet onder voor menige volwassenen band.
Uit de inzet van de jongelui blijkt overduidelijk dat muziek hun lust en leven is.
Bij elk optreden opnieuw ‘gaan ze er voor’ en dat is merkbaar aan de prestatie die ze neerzetten.
Ook voor u zullen ze hun beste muzikale beentjes voor zetten zodat ook u kunt genieten van hun prestaties en het plezier dat zij hebben in het maken van muziek.
The Music and Showkids zijn altijd op zoek naar nieuwe vriendjes en vriendinnetjes, dus ben jij tussen de 7 en 16 jaar vraag dan informatie aan bij de workshops.
Langskomen op een repetitie kan ook, elke donderdagavond van half 7 tot half 9 aan de Krabbendijkestraat 520.
Dames en heren, met een gemiddelde leeftijd van bijna 11 jaar en heel veel zenuwen, zitten voor u gereed de music- and showkids van Excelsior.
Graag vragen wij uw aandacht en applaus voor deze zeer jeugdige groep muzikanten waar u ongetwijfeld van zult genieten.”

Later kwamen het Ridderkerks Saxofoon Kwartet op de podiumwagen

Het kwartet is opgericht in september 2000. Sinds die tijd hebben de enthousiaste leden gewerkt aan het opbouwen van een gevarieerd repertoire, waarin de verschillende timbres van de vier saxofoons goed tot hun recht kunnen komen.
Het kwartet staat o.l.v. Martin van der Woude, saxofoondocent verbonden aan de Muziekschool ToBe te Ridderkerk.
Het kwartet bestaat uit 4 vrouwen die al jaren ervaring opgedaan hebben in diverse orkesten en bands.
Met deze samenstelling zijn er al veel optredens verzorgd zoals o.a. bij Radio Ridderkerk, Kunstfestival de Larenkamp, Zondagochtend koffieconcert in de Oliphant.
Het repertoire is wellicht het best te omschrijven als:
van licht klassiek tot Klezmer en van Gershwin tot blues nummers.

Ook zaterdagmiddag brachten zij met veel plezier die genres ten gehore en ze kregen er een grote waardering voor.
Het kwartet was overigens in een bijzondere samenstelling.
Voor de gelegenheid was de altsax vervangen door Rita Schotte, op Tenor speelde Hanneke van Vuuren, Bariton werd verzorgd door Anja Driessen en op Sopraan saxofoon speelde Mieke Huizer.

En weer alter ging de Galashow van de Drumfanfare Excelsior Rotterdam in premiere

Ze komen vertrokken van voor de Toneelwinkel Pendrecht en kwamen spelend het plein op. Vanaf het podium kondigde Armando Monsanto de diverse onderdelen aan.

The Show- and Marchingband van Drumfanfare Excelsior Rotterdam heeft in haar bestaan al veel verschillende gala-shows gehad. Zaterdag was de première van een nieuwe show. Het is niet makkelijk om elke keer met iets nieuws en verrassends te komen, maar met deze show bereikte Excelsior dat wel. Bij het maken van de show was de hulp ingeroepen van niemand minder dan: de choreograaf van Frans Bauer. Met de bijpassende titel Motown Moves lieten de muzikanten u een zeer verrassende combinatie zien. Men kon genieten van nummers, zoals Dancing in the Street, You can’t hurry love en Rythm of the night.

Er was enthousiaste aandacht en applaus voor The Show- and Marchingband van Drumfanfare Excelsior Rotterdam met hun gloednieuwe show Motown Moves! Bijzonder dat zoiets op een wijkfestival gebeurt. Pendrecht daar zit muziek in, toch?

De latste formatie van de Drumfanfare Excelsior Rotterdam zat op een afgezette plek op Plein 1953

Excelsior is een vereniging uit Rotterdam – Pendrecht en treedt op in Rotterdam en omstreken, maar ook in het buitenland. Excelsior is veelzijdig en brengt twee shows, heeft een pietenband en een kerstband. OP het plein zat de show- and marchingband van Drumfanfare Excelsior Rotterdam voor het publiek klaar om verschillende mooie muzieknummers ten gehore te brengen. Een aantal nummers zijn gespeeld op het concert De Tijdmachine. Men kon meegenieten van nummers zoals Gladiator, Copacabana, Can You feel it en Pata Pata.
Men draaide de stoelen graag bij van de podiumwagen in de richting van muziekterrein om te kijken naar the Show- and Marchingband van Drumfanfare Excelsior Rotterdam.
En op de nummers werd zichtbaar meegewiegd.

Armando Monsanto ontdekte een saxofoniste waarmee hij het nummer Sliedrechtstraat 2 jaar geleden nog op de cd zette. Muzikanten in de wijk weten elkaar dus ook te vinden.