Eat! Drink! Talk! vier samen Ramadan

Bijgaand bericht bereikte Vitaal Pendrecht:

Van: Stichting Islam en Dialoog [mailto:info@islamendialoog.nl]
Verzonden: donderdag 14 juli 2011 12:46
Aan: Redactie
Onderwerp: Eat! Drink! Talk!

Eat! Drink! Talk!

Wil jij de ‘ander’ beter leren kennen? Ben je benieuwd hoe moslims de Ramadan beleven? Dan is dit de kans bij uitstek! Eet mee bij een Islamitisch gezin thuis tijdens het vastenmaand Ramadan!

Tijdens de heilige maand Ramadan vasten moslims gedurende een maand van zonsopgang tot zonsondergang. Dit jaar valt de Ramadan in de maand augustus. Het vasten wordt meestal verbroken met een heerlijke maaltijd, de zogenaamde iftar-maaltijd. De laatste jaren is Ramadan een fenomeen geworden in Nederland, hetzij met Ramadantenten, hetzij met eten bij gezinnen. Het is een uitstekend middel om mensen van verschillende culturele achtergronden bij elkaar te brengen.

Daarom organiseert Stichting Islam & Dialoog de iftar-maaltijden bij Islamitische gezinnen gedurende de maand Ramadan. Iedereen is welkom en kan zich aanmelden om bij Islamitische gezinnen te eten. Zo wordt een groep van 4-5 mensen gekoppeld aan een Islamitisch gezin. Dit komt de wederzijdse acceptatie, respect en dialoog in de samenleving ten goede. Want eten is een magisch middel om mensen nader tot elkaar te brengen!

Dus aarzel niet en eet mee tijdens de Ramadan! Het enige wat je hoeft te doen is het formulier in te vullen door te klikken op de volgende link:

Let op: Je kunt je slechts aanmelden voor een van de dagen in augustus. De iftar-maaltijden worden aangeboden in Zuid-Holland. De meeste gastgezinnen wonen in Rotterdam, Den Haag en in omringende steden.

Indien u geen mail meer van ons wenst te ontvangen kunt een email versturen naar info@islamendialoog.nl