Eén keer snoeien in de 10 jaar is niet voldoende

Een aantal jaren terug werd het de toenmalige wijkcoördinator, Ines Balkema, welletjes. Zij gaf gemeentewerken opdracht het verwaarloosde stukje groen te snoeien. Maar ja, nu is dat eigenlijk weer nodig.
Tijdens de rondgang door de wijk met Janny van Gils en Nanda Jonker werd de gemeenschappelijke tuin van de Sint-Annalandstraat en de Stavenissestraat aan gedaan. De tuin is in beheer van maar liefst drie verenigingen van eigenaren.

Twee VvE’s zorgen goed voor het onderhoud van het groen.

Eéntje ervan is niet te bereiken. Het adres schijnt ergens in België te zijn.

Zo’n 10 jaar geleden werd het Nicole Rasmussen allemaal een beetje te veel. Zij nam contact op de deelgemeente en met het opbouwwerk. Haar buurman had een keer zelf de snoeischaar gepakt en hij deed het tuinafval in de cocon, die toen er nog was in de Stavenissestraat. Een medewerker van stadstoezicht zag wat hij deed en gaf hem een bekeuring, omdat hij het groen niet in de cocon mocht doen. Hij had het naar de milieustraat moeten brengen. De man had geen auto en ook geen aanhangwagen, maar …….

Daarna werden er van van allerlei activiteiten op de gemeenschappelijke tuin georganiseerd. Mensen Maken de Stad en TOS waren er kind aan huis. Er werd ook geëxperimenteerd met kindercircus vanuit de Opzoomerbus. Leuke dingen, die allemaal tot het verleden behoren.

Er kwamen overigens wel nieuw speeltoestellen en na veel vijven en zessen gaf wijkcoördinator, Ines Balkema, opdracht aan gemeentewerken om het stukje groen maar eens grondig te snoeien.

Dat gebeurde toen tot groot genoegen van Nicole en ook haar buurman. Beiden zijn inmiddels verhuisd.

Een bewoonster uit de Stavenissestraat zag afgelopen dinsdagmorgen het gezelschap met onder andere de nieuwe contactpersonen van de deelgemeente lopen. Zij kende de voorgeschiedenis op haar duimpje. Zij hoopt dat de nieuwe functionarissen bij de deelgemeente dezelfde spirit als Ines hebben.