Een nieuwe lente een nieuw eh, een nieuwe held

Walid is lid van de Kinderraad.

De foto werd gemaakt net nadat Eimert Hazenbroek vervangen was door het portret van Walid Sabbar. Mario Bosch, zelf ooit held in de campagne, nam de gelegenheid te baat om de nieuwe held op de digitale gevoelige plaat te zetten.

Op de site van Pendrecht is Goed Bezig staat verder over Walid en zijn project.

“Samen met negen andere kinderen van Pendrechtse basisscholen zit ik in de Kinderraad. Wij houden ons in de wijk bezig met alles wat kinderen belangrijk vinden. Dat is heel gaaf om te doen! Aan het begin van dit schooljaar waren er Kinderraadverkiezingen op onze scholen. Bijna de hele klas heeft op mij gestemd! Zelf zit ik op basisschool ‘De Hoeksteen’. Samen met iemand uit groep 7, ik zit in groep 8, vertegenwoordig ik onze school. Als Kinderraad leren we interviewen, debatteren en plannen maken. En we voeren echt campagne in de wijk! Ook knutselen we medailles. Die delen we dan uit aan hondenbezitters op straat die hun hond op de juiste plek laten poepen, in plaats van op de stoep of in de speeltuin. Want zo hoort het natuurlijk!

In mei presenteren we onze plannen aan de deelgemeente en ik zou het erg leuk vinden als jij er ook bij bent. Hou deze website goed in de gaten voor meer informatie!”

Groetjes Walid Sabbar

Walid is de op één na laatste held overigens. In juni zal de wijk een maand lang van Harry Kock als de hekkensluiter van de campagne Pendrecht is Goed Bezig kunnen genieten. Harry is nachtburgemeester, dus hij doet als het ware het licht uit. Nou is dat niet echt het geval, want met Harry wordt gelijk een nieuwe periode geopend. Want Pendrecht blijft Goed Bezig.