Een nieuwe plek voor de vereniging Turks Huis in Pendrecht

Vrijdagmiddag 22 oktober was de voor het bestuur van de vereniging Turks Huis in Pendrecht langverwachte moment waarop het gebouwtje aan de Sommelsdijkstraat 35 bekeken werd. Toon Provily van de PCBO, de organisatie waar de Koppeling en de Hoeksteen toe behoren, kwam met de sleutels en opende het hek en de deuren, die tot dan toe het geheim van de ruimte goed bewaard hadden.

Zou er elektriciteit zijn?

Is er gas?

Het gebouwtje wordt nu immers alleen maar voor opslag gebruikt.

Nou alles bleek er te zijn. De ruimte is weliswaar klein, maar heeft alles om er iets leuks voor de vereniging van te maken. Alle voorzieningen zijn er en als er ramen in komen dan kan de vereniging er alles doen wat ze wil.

Verantwoordelijk voor de verhuring is Joop Huizer van het OBR en hij kwam iets later ook en met elkaar werd alles goed geïnspecteerd.

Er bleek een lekkende hemelwaterafvoer te zijn en nog een paar van die dingen.

Huizer vroeg de vereniging een plan te maken en beloofde over twee weken met een huurovereenkomst te komen. Dan wordt er ook over dat plan gesproken en gaat de vereniging voor 5 jaren in zee met het OBR op het adres Sommelsdijkstraat 35.

De verwachting is dat rond het nieuwe jaar de deuren open kunnen.