Eén thematuin voldoet uitstekend in een behoefte

Dinsdagmiddag gingen de stagiaires van Welkom in de Tussentijd met Jay en Jamal voetballen. Een poosje later kwam Paul van de stichting Sonshine naar het voetveldje toe en begon ploegen te maken. Er waren voldoende jongens om 4 4-tallen te maken.
Paul Kamp gaat steeds wanneer het weer het toelaat met de jongens uit de buurt, die club hebben in de ontmoetingsruimte van de Open Hofkerk voetballen. Paul kent de jongens en deelt vakkundig de 4 tallen in.
Er stond een bepaalde tijd voor een viertal om zich te bewijzen. Dan werd de verliezende partij aan de kant gezet en een nieuw 4 tal nam het op tegen de winnaars. Zo werd een heel schemaatje afgewerkt.

6 januari zou er met wilgenhout gewerkt worden op het terrein naast de Geertruidenbergstraat. Toen was de grond keihard en werd het wilgenbouwen uitgesteld naar 27 januari. Dat is dus volgende week.

Dan krijgen de thematuinen meer vorm en komen er vast meer plekken die hun dienst gaan bewijzen.