Een woord van dank van Margreeth de Jong

Margaretha Chr. de Jong geboren in 1961 componeerde de 8ste keuze van Jan van Dijk uit het programma voor zijn jubileum concert.
Haar wieg stond in 1961 bij ouders uit de Gereformeerde Gemeente.
Jan gaf haar les en “had mijn talent ontdekt”, vertrouwde zij het concertpubliek toe. Hij schrijft er zelf over, dat hij Margreet mocht opleiden tot de toelating voor het conservatorium. De toelating stond volgens hem als een paal boven water.
Maar haar ouders gaven geen toestemming en zeiden, “geen sprake van!”
Jan heeft gepraat als Brugman, en haar ouders ervan kunnen overtuigen dat het conservatorium géén “poel des verderfs” zou zijn en Jan heeft henm weten te vermurwen.

Margreeth is hem daar innig dankbaar voor.

Zij is nu een gevierd organiste en vrouw van professor in de musicologie Albert Clement en moeder van 3 prachtige kinderen, aldus de hartelijke beschrijving van Van Dijk in het programmaboekje.

Margreeth de Jong bracht bij het jubileum van haar leermeester haar dank nog eens aan hem over.