Elles vertolkte en vertelde over 6 componisten in Pendrecht Museum

Ze had flink gestudeerd en een mooi repertoire uitgekozen. Voor het 23e pianoconcert van Mozart liet ze Armando Monsanto via een cd het orkestgeluid verzorgen.

Elles Veldhoen speelde twee delen uit dit concert en vertelde het publiek in het kort over de grote Oostenrijkse componist. Veel te jong gestorven en nog lang niet uitgecomponeerd liet hij het leven, terwijl hij een requiem aan het schrijven was.

De volgende componist was de Italiaan Muzio Clementi een tijdgenoot van Mozart en ook een keer verwikkeld in een pianowedstrijd met deze pianovirtuoos. Het duel eindigde onbeslist. Clementi werd wel veel ouder dan Mozart.

Ook van de Poolse componist Frederic Chopin speelde Elles muziek.

Ze besloot het deel voor de pauze met het bekende Hongaarse volksliedje van Johannes Brahms.

In de pauze was er iets te drinken met lekkers erbij. En natuurlijk extra klassieke muziek via de apparatuur van Armando Monsanto.

Na de pauze speelde er een gastpianist, waarover in een volgend bericht meer.

Elles besloot haar zondagmiddagconcert met muziek van Ludwig van Beethoven, de Mondscheinsonate om precies te zijn en een stuk van Camille Saint-Saëns, de Stervende Zwaan om nog eens precies te zijn.

Als toegift speelde zij op verzoek Träumerei van Robert Schumann. Op YouTube is zij met dit muziekstuk te horen op het kanaal de Ziel van Pendrecht. Träumerei is een soort van herkenningsmelodie van de zooektocht naar de ziel van de wijk, die door Hans Dijkstal, misschien wel de meest romantische wijk van Nederland werd genoemd.

Er waren vanuit de organisatie toepasselijke cadeautjes voor de musici: kleine schilderijtjes van Juffrouw Kunst, Eveline van Rooy.