Ellewoutsdijkstraat schoon achterlaten!

In het voorjaar toen er nog voldoende bewoners waren was er al een keer een schoonmaakactie geweest. De kinderen hadden daar leuk materiaal voor gekregen beschikbaar gesteld door Opzoomer Mee. Die spulletjes waren er allemaal nog en werden uit de schuur gehaald. Tot groot verdriet van de familie Kiliç bleef het echter niet schoon in de straat. Zij wonen er nog steeds, maar anderen denken achteloos: “die straat wordt toch gesloopt, dus dumpen die handel!” Resultaat een hele bende rotzooi.

Yüksel en zijn familie houden van orde en reinheid. Dus werd er als afscheidsceremonie van de straat een schoonmaakactie bedacht. De oude buren werden uitgenodigd om mee te doen. Een behoorlijk ploeg vrijwillige schoonmakers trad aan.

Gerard Boom zette hen op de foto in hun eigen straat. De meesten hebben nu een fraai huis ergens anders in Pendrecht. De familie Kiliç zou er ook veel voor over hebben om in Pendrecht een huis terug te krijgen. De laatste berichten zijn echter dat Yüksel naar Barendrecht gaat. Dat is volgens hem geen ramp, want hij blijft penningmeester van het Turks Huis en zal nog dagelijks aan de Oosterlandstraat 2 te vinden zijn.

Er gingen uiteindelijk heel wat zakken vuil naar de Roteb. En de kinderen hadden veel plezier met de schoonmaakactie. Voor hen mag dat dagelijks gebeuren.

Vitaal Pendrecht hoopt dat er op de valreep een huis voor de familie Kiliç gevonden wordt, want zulke Opzoomerkanjers kan de wijk goed gebruiken.