Emotioneel afscheid in de Zuiderkroon

Restaurant Zuiderkroon, zondag 13 oktober 2013.

Wat voor Frieda van der Pot een vrolijk afscheid op verzoek na een heel werkzaam leven had moeten worden werd vandaag een gedwongen laatste werkdag in Restaurant Zuiderkroon zonder enige franje. Gelaten en emotioneel geraakt was een groot aantal trouwe gasten en collega’s bijeen om toch aandacht te schenken aan het afscheid van Frieda die behalve in het restaurant, ook in Pendrecht grote bekendheid geniet.

Door haar jarenlange ervaring en enthousiasme voor het werk in de horeca is zij voor het restaurant een ware steunpilaar geweest waar altijd op gebouwd of teruggevallen kon worden als dat nodig was. Haar grote mate van flexibiliteit was een voorbeeld voor haar collega’s zeker als het gaat om inlevingsvermogen en klantvriendelijkheid.

Wij hopen dat haar kwaliteiten voor Aafje voldoende reden zullen zijn om haar in de directe toekomst weer gedeeltelijk in dienst te nemen om van haar diensten gebruik te kunnen maken.

Natuurlijk verliet Frieda haar gasten en collega’s niet zonder bloemen en diverse cadeautjes, die door haar collega’s, bewoners van de Zuiderkroon en andere bezoekers bijeen zijn gebracht.

Mario Bosch, die wegens familiebezoek helaas niet aanwezig kon zijn, heeft zijn blijk van waardering eerder afgegeven, ook deze geste is goed terecht gekomen.

Frieda, het gaat je goed en we hopen jou en Wim heel vaak terug te zien in de Zuiderkroon, jou achter en Wim voor de tap!

Cees Dorsman

Foto: Frieda van der Pot met rechts Cees Dorsman. Links op de foto staat Nico Kerkum, adviseur van de huurdersvereniging Zuiderkroon en de voorzitter van de actief55PlusBus, onderdeel van Wijkbus Charlois waar Cees voorzitter van is.