En het is ook echt een Arboretum

Van de week werden de tuintjes verdeeld. 32 gingen er van de hand. De eerste tuinier is al druk bezig op het Arboretum Pendrecht. En die naam klopt nu al. Als je om je heen kijkt: allemaal bijzondere bomen.
Vrijdag is ie al druk bezig en heeft al een plastic kasje gemaakt voor tomaten ofzo. Woensdag werden de tuintjes verdeeld. Er waren maar liefst 32 afnemers.

Er meldde zich via PIT010 ook al een klusjesman en die is ook begonnen.

En als je om je heen kijkt zie je inderdaad allerlei bijzondere bomen. Hele gewone in Nederland voorkomende exemplaren, maar toch …..

Neem nou die ene dennenboom, die moet heel lang geleden geplant zijn. Hij heeft inmiddels een hele dikke stam. Er steken een paar takken zonder de naalden hoog in de boom uit die stam.

De den zelf torent heel hoog boven de tuin uit.

Een clematis versiert één van de prieeltjes. Er moet wel wat gesnoeid worden, maar zo met die bloesem is het een prachtig gezicht.

Volgens de bijenhouders is de boom op de onderste foto ook een bijzondere. Bijen zijn er gek op.

Houd de midzomertijd in de gaten. Rond 21 juni wil men de tuin officieel gaan openen en dopen als Arboretum Pendrecht. Daar moet nog heel wat werk voor verzet worden. De kruidentuin moet onder handen genomen worden. Bijenkorven geplaatst. Herstelwerk verrichten zo hier en daar. Maar het begin is er.